Takk for at du deler all denne infoen med oss, Vigdis. Meget lærerikt! Scjødt har tydeligvis mer peil enn en del andre leger.

Interessant det med tarmskylling. Jeg har unormalt mye av bakterien acidofilus (?) i magen har jeg fått beskjed om fra Balder. Skal nevne det med tarmskylling på neste konsultasjon.

Du skriver du har problemer med magen og fordøyelsen. Da er det jo grunn til å tro at det er noe du ikke tåler i maten, så sikkert lurt å følge kostholdsrådene hans, selv om det kan være krevende. For min egen del har jeg aldri hatt problemer med magen, unntatt da jeg gikk ubehandlet med lavt stoffskifte. Fordøyelsen fungerer veldig fint og jeg har sjelden vondt i magen. Legen min er imidlertid veldig opptatt av det med magehelse. Jeg blir litt lei av "maset" om det, og lurer på om det går an å ha problemer i magen selv om man føler at magen har det veldig bra. Legen vil stadig teste tarmfloraen på nytt, og det koster ganske mye penger da prøvene sendes til USA. Jeg har fått en slags antibiotika mot overskuddet av acidofilus bakterien, men aner ikke om det har hjulpet. Merker ingen forskjell siden magen stort sett har det bra.

Lykke til med opplegget videre, Vigdis!