Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
04-01-11, 07:45 #8
Sv: Thyroxindosen om kvelden. FT3 har døgnvariasjon som følger etter TSH
Fin lenke i en tråd som nok fortjener å hoppe opp på lista innimellom.
Det jeg biter meg merke i erDet var altså ingen tydelig velværeforskjell om man tok den morgen eller kveld. Dette mener jeg betyr at hver og én bør vurdere hva man selv finner best.Levothyroxine taken at bedtime significantly improved thyroid hormone levels. Quality-of-life variables and plasma lipid levels showed no significant changes with bedtime vs morning intake. Clinicians should consider prescribing levothyroxine intake at bedtime.
Kanskje er det sånn at det å ta den om kvelden bedrer opptaket (de fleste spiser ikke rett før sengetid) og kanskje kroppen "foretrekker" å ha t4 på plass i blodbanen, klart til omdannning til t3 og oppvåkning om morgenen?
Men på den annen side... om man har en TSH-fiksert lege som ikke evner å lese symptomer så kan det nok være dumt...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Følger av operasjon.
Av iviv i forumet OperasjonssalenSvar: 6Siste melding: 13-01-11, 21:55 -
Følger av lavt stoffskifte
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-11-09, 19:07 -
Stoffskifteprosessen - døgnvariasjon
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-02-08, 16:16 -
Fra kvelden til morran. Er det derfor jeg er blitt så elendig?
Av heisann i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 07-06-06, 19:57 -
Armour kvelden før nye prøver skal tas?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-05-06, 20:26

Svar med sitat
Bokmerker