Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Standard Sv: Thyroxindosen om kvelden. FT3 har døgnvariasjon som følger etter TSH

Jeg vet dette er en gammel tråd men her kommer en link til en artikkel fra 2010 om effektene av å ta levaxin om kvelden eller morgenen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21149757

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Thyroxindosen om kvelden. FT3 har døgnvariasjon som følger etter TSH

Fin lenke i en tråd som nok fortjener å hoppe opp på lista innimellom.

Det jeg biter meg merke i er
    Levothyroxine taken at bedtime significantly improved thyroid hormone levels. Quality-of-life variables and plasma lipid levels showed no significant changes with bedtime vs morning intake. Clinicians should consider prescribing levothyroxine intake at bedtime.
    Det var altså ingen tydelig velværeforskjell om man tok den morgen eller kveld. Dette mener jeg betyr at hver og én bør vurdere hva man selv finner best.

Kanskje er det sånn at det å ta den om kvelden bedrer opptaket (de fleste spiser ikke rett før sengetid) og kanskje kroppen "foretrekker" å ha t4 på plass i blodbanen, klart til omdannning til t3 og oppvåkning om morgenen?
    Men på den annen side... om man har en TSH-fiksert lege som ikke evner å lese symptomer så kan det nok være dumt...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Dette er en interessant tråd med mange gode linker. Den bør leses av alle som bruker stoffskiftemedisiner. Jeg vekker den til live igjen

Når er det best å ta medisinene? Jeg har aldri sovet så godt som etter at jeg startet med CT3M, altså ta en god porsjon T3 på natta i den perioden som Paul Robisnon kaller kortisolvinduet, når kortisolet slippes. I tillegg tar jeg en lav dose T3 på kvelden, det gjorde jeg aldri før. Les mer om Ct3M her https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=245 og her http://recoveringwitht3.com/

Det er min kropp. Det er jeg som må lete meg frem til hva som fungerer best for meg. Ta aktivt del i prosessen med å bli bedre du også
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Følger av operasjon.
    Av iviv i forumet Operasjonssalen
    Svar: 6
    Siste melding: 13-01-11, 21:55
  2. Følger av lavt stoffskifte
    Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 19-11-09, 19:07
  3. Stoffskifteprosessen - døgnvariasjon
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 13-02-08, 16:16
  4. Fra kvelden til morran. Er det derfor jeg er blitt så elendig?
    Av heisann i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 07-06-06, 19:57
  5. Armour kvelden før nye prøver skal tas?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 25-05-06, 20:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn