Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Standard Sv: Under- og ubehandlede hypothyreose-graviditeter og børns sundhed

Tak for rigtig god og brugbar info samt kilder, Anisa!

Har haft en "diskussion" her i juli med en overlæge fra gynækologisk-obstetrisk afd. på det lokale sygehus, der virkelig ikke kunne se et problem i at jeg skulle kunne gennemgå en graviditet, fordi det jo kunne følges via blodprøver og justeres med ... eltroxin. Jeg mente så at barnet jo ville være stærkt disponeret for en hjerneskade, da der jo ville gå flere uger fra at jeg øger dosis til at den fulde effekt når frem. Når eltroxin så oven i købet virker af røven til på mig, og at min egen læge synes at et TSH på omkring 7 er fint-fint, så skal jeg sgu ikke nyde noget af at lade de hvide kitler stå med ansvaret.

Casen forbliver nu alligevel også indtil videre hypotetisk, men jeg synes godt nok det er skræmmende at tænke på, hvor meget lort der bliver lukket ud fra de såkaldte autoriteter. Føj.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

En venninne av med (stoffskiftesyk fra ett års alder) ble ikke gravid før re-regulering av stoffskiftet og vektnedgang. Før dette hadde hun to spontanaborter, klarte ikke å redusere vekten og slet veldig med å bli gravid....

Anekdotisk bevis, ja... det er tross alt det mesteparten av "skolemedisinen" støtter seg på. Jeg lurer av og til om det ikke er like greit å gå tilbake til å spørre pasienten "føler du deg bedre" i stedet for å insistere på at en kjemisk målbar virkning skal være mer troverdig... Er dét å sette pasienten i sentrum?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Da velger legen å stole mer på klinikken enn på prøvesvarene og det gjør de jo i mangt og meget ellers. Men vi er jo bare sutrende kjærringer så da er vi vel ikke til å stole på?

Lignende tråder

1. Stoffskifteproblem etter graviditeter.
    Av nuttisen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 43
    Siste melding: 06-02-09, 11:04
  2. Har jeg hypothyreose?
    Av snowbird i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 01-12-06, 00:52
  3. Hypothyreose og slanking
    Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 09-06-05, 10:31

Søkeord for denne tråden