Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Bare en liten men viktig kommentar hva gjelder bivirkninger og Levaxin:

Jeg har aldri følt meg bra på Levaxin. Bedre, men ikke bra. Har tenkt at Levaxinen ikke virket på meg, og ikke at jeg faktisk fikk bivirkninger av den. Men jo- det gjorde jeg, hvilket jeg nå fikk bevist da jeg la til litt Levaxinen til Erfa thyroid dosen min: Et par uker etter at jeg la til 25 mg Levaxin kjente jeg plutselig den fæle fæle influensa- følelsen (lett kroppsverk, indre "gufs") komme tilbake. Jeg trodde virkelig ikke mine egne øyne....har lest om andre som har opplevd dette, men trodde ikke at det gjaldt meg. Etter at jeg droppet Levaxinen gikk følelsen bort! Helt forferdelig å tenke på at jeg i over et halvt år puttet i meg den dritten hver dag (og stakkars de som gjør det mye lengre). Må legge til at jeg tåler alt av medisiner ellers, og ikke er allergisk mot noe. Det er f.... meg for galt at Levaxin er standard medisin mot lavt stoffskifte.

Ellers er formen grei nok. Etter at jeg byttet til bare Erfa Thyroid føler jeg meg helt som meg selv igjen og har fått gradvis mer energi. Ingen vondter i kroppen eller indre gufs.
Jeg forsøkte jo levaxin i sommer. Og opplevde noe av det samme. Jeg fikk muskler som var strammme, ømme, anspente. Siden jeg sluttet med levaxin og begynt epå thyroid har jeg følt meg mye mykere i kroppen. Jeg fikk en aha-opplevelse. Jeg tror kanskje at det jeg har opplevd tidligere som en angst som satt i kroppen, i virkeligheten var en av levaxinens virkninger på meg. Fra jeg sluttet med levaxin gikk det noen uker før denne stivheten og ubehaget var helt ute av kroppen. Denne medisinen har jeg gått fra 1994 til våren 2009

Dette skrev jeg da jeg forsøkte levaxin i sommer
Jeg er stiv i kroppen, stiv i hofter, nakke, kjeve, ryggen, selv armene, ja over alt føler jeg meg stiv. Er det fordi jeg trener for lite? Jeg mistenker levaxin. Men vet det ikke. Jeg var sånn før. Og det er ubehagelig, kroppen føles gammel, eldre enn den er! Lenge har kroppen ikke vært stiv! Jeg var slik før, jeg har bare glemt det! Før løsnet stivheten ved trening, og var raskt tilbake igjen. Er usikker på om jeg skal fortsette med 50 micgr levaxin eller gå ned på 25 og gi levaxin en sjanse til. Men jeg vet ikke om jeg orker å ha det slik
På levaxin var det altså slik: jeg var stiv, jeg trente, stivheten ga seg litt, stivheten kom tilbake, jeg trente osv. Og ingen forsto at det var levaxinen. Jeg følte meg som en giktisk stiv gammel kvinne, og var 35 år gammel.....

Jeg vil jo si at dette er en alvorlig og hemmende bivirkning. En bivirkning som bare burde godtas om det var eneste mulige medisin.

Jeg anbefaler alle som opplever dette å skrive inn dette som bivirkning av medisiner. Det jeg savnet da jeg fylte ut dette skjemaet, var om du nå tok andre medisiner, og om de fungerte annerledes...

Godt å høre at du er på rett vei