Viser søkeresultater 1 til 10 av 127
Tråd: Endelig diagnose
Hybrid View
-
28-01-09, 20:04 #1
Sv: Resultater med Armour etter ca 4 måneder
Har ikke vært inne og sett etter, men tenker du på "Flower", Hansen?
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
03-02-09, 18:44 #2
Jeg hadde telefon møte med legen på Balder forrige torsdag, og jeg reagerte litt på at hun ikke vil behandle det lave FT4. Hun vil heller vente i noen uker til og ta prøver på nytt.
Hun mener at om jeg tar mer Armour, så vil FT4 gå ytterligere ned (????), samtidig som FT3 går opp og med Levaxin så vil FT3 gå enda høyere opp.
Går jeg lenge nok med lav FT4 så blir det vel noen symptomer som dukker opp?
(I det siste er jeg veldig sliten og grinete, men det kan ha noe med at jeg kutter karbohydrater også...?).
-
03-02-09, 22:06 #3
Følger ikke legens resonnemang der jeg da.
Spiser du mer T4, så øker T4 - spiser du mer T3 så øker T3.
Enkelt og greitt.
Men T4 blir jo til T3 etter noen uker, og det kompliserer jo forholdne noe.
Det er jo fT3 kroppen bruker, og kroppen forsynes fra to kilder : Kjertelen og De-jodinaseprosessen.
Siden vi ikke får noe fra kjertelen må vi sette vår lit til at de-jodinasen klarer jobben alene. Da må den ha litt mer å jobbe med - altså :
For at kroppen skal få like mye fT3 som før kjertelen ble defekt, må fT4 være høyere enn normalen. Ellers blir det ikke laget nok fT3.
Det er også viktig at tilførselen av fT3 er jevn, og da må fT4 lageret være så stort det kan.
Om man har for lite fT3, bør en først forsøke å øke T4 dosen så mye det går, for å se hvor mye fT3 som dannes. Blir det ikke nok, bør en forsøke tablett-tilskudd av T3.
fT3 er bare i blodet noen få timer og det kan være vanskelig å holde nivået oppe.
Noen brukere sier at de bare tar formiddagsdose og at det greier seg - andre må ha flere doser utover dagen - gjerne da 5µg om gangen.
Då får prøve deg litt fram.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Endelig...
Av Aina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 31Siste melding: 08-11-10, 10:16 -
YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 14-01-08, 21:03 -
Endelig hjælp!
Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 03-12-07, 14:56 -
Endelig diagnose
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 04-04-05, 10:59

Svar med sitat

Bokmerker