Viser søkeresultater 101 til 110 av 127
Tråd: Endelig diagnose
-
17-10-08, 08:13 #101
Re: Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Kanskje en grei ting å bruke to uker på å gå over... kutte ned Levaxinen til 50% og ta kun ett grain.
Levaxinen om kvelden, og Armouren på morningen, i tillfelle det skulle bringe med seg litt hjerteklapp. Enklere å deale med det på dagtid enn på natterstid :-)
Forhåpentligvis så kan apoteket skaffe frem "godsakene" om ikke mange dagene. Er veldig spent.
Fikk forresten i går litt dårligere nyheter på Insulin siden... den er blitt skyhøy siden sist jeg var på Balder... Det går mot Diabetes om jeg ikke kutter på Karbohydrater (og jeg som allerede har kuttet all brødmat og pasta, etc).
Jaja, godt man skal ha utfordringer i livet ;-)
-
17-10-08, 09:55 #102
Får håpe dette er din vei sivcath.
Jeg kan huske at jeg var utrolig nervøs da jeg gikk over, og vil bare si at det var det ingen grunn til.
Jeg kutta levaxinen brått og venta en uke før jeg startet med en bitteliten Armourdose - det gikk også bra, men det tok jo lengere tid.
En må vel forvente noe turbulens en tid framover, men det er ikke noe som er særlig vanskeligere enn ellers tror jeg.
Nå har jo "blandingsteorien" kommet som en mulighet.
Mange tar 25 - 50µg Levaxin og resten Armour og føler seg bra på det, så det er også en mulighet.
Da ville jeg gått ned til 25 og etter en uke inført 1G Armour.
Jeg har prøvd å snikinnføre 25µg i dosen min flere ganger, men jeg blir verre bare av den lille Levaxindosen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-10-08, 16:01 #103
Mange trenger noe t4 ved siden av Thyroid, men det vet aman ikke om mantrenger før man har forsøkt med bare Thyroid.
Grunnen er at mange trenger en ft4 i øvre halvdel av referanseområdet (og selvsagt ft3 i øvre også)
Men mindretallet er helt okay med en ft4 i nedre halvdel, bare så lenta at ft3 er ganske høy.
Jeg er helt enig å fase det inn, fordi t3 i er kjapt tilgjengelig, og t4 fra levaxin fremdeles henger rundt i blodet, og da kan ma bli overdosert siden det hoper seg opp med det gamle og det nye. det unngår man ved å fase det inn.
Thyroid tilsvarer røft 72µg t4 per grain så 2 grain er ganske tett på, men sannsynligvis må man justere dosen etterpå, og kanskje beholde litt t4. 50µg er for eksempel ganske vanlig.
nora
-
18-10-08, 17:50 #104
Var litt interessant i går når jeg leverte resepten. Til og med farmasøyten begynte å stille spørsmål hvorfor jeg ville bruke Armour istedenfor Levaxin... uansett så skal det være inne på tirsdag.
Jeg skal begynne å gå ned på levaxin (selv om farmasøyten mente det ikke skulle være nødvendig).
Så får vi se hva som skjer.
Legen på Balder ønsker å følge opp ganske så tett, så nye blodprøver skal taes om ikke altfor lenge.
Hadde forresten disse målingene ved forrige prøver 6. oktober, da på 150 MCG Levaxin:
TSH 0.98 (0.2 - 4)
FT4 15.1 (9 - 22)
FT3 3.6 (tror ref var 2.7 til 5.5)
Så jeg ligger veldig midt på treet med FT4 og FT3, TSH er grei nok, men jeg teller den ikke.
Det artige er at min Anti-TPO viser mindre og mindre betennelse tendens. Det har den gjort siden jeg startet på Levaxin i mars 2005. Den er fremdeles godt positiv, men blir artig å følge med på hva som skjer med den. Ellers så har jeg fremdeles betennelse i kroppen, både SR og CP viser betennelse i kroppen, men begge viser tendens til å gå nedover.
-
18-10-08, 18:09 #105
Ikke så rart at farmasøyten stiller spørsmål om hvorfor du heller vil bruke Armour.
Kanskje følger denne så godt med at han vet at det er svært få innrapporterte bivirkninger på Levaxin.
Jeg prøvde å få inn bivirkninger alt jeg klarte, men lykkes ikke.
Noen som har klart det ?
nope.
Her stiller den kompakte majoritet i hvitt seg samlet for å hindre at noe de "tror" på, og har gått inn for med alle kluter som finnes - ikke skal stemme.
Fagelig sett er det noe som ikke stemmer i den behandlingsteorien som tres nedover hodene våre.
Man venter nok på en måte å slippe katten ut av sekken på - uten at man taper fagelig prestisje på det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-10-08, 09:56 #106
Forresten så begynte de å lage syntetisk t4 før de fat ut at det var et til hormon, t3. De baserer all sin praksis på den første oppdagelsen, t4.
Og USA så fantes det noen skaldaler med vekttapsklinikker og store doser t3, slik at t3 og medisiner som hadde t3 kom i vanry.
Dette er noe av bakgrunnen til at de foretrekker 4 alene.
Men pasientene skrek og geberdet seg når de ble satt over fra Thyroid til t4 den gangen den ble innført på markedet.
(men skriver legene og farmaseutene det opp? nei)
(og orker hypo pasienter å gjøre noe med det? nei)
nora
-
22-10-08, 09:58 #107
Jeg fikk "godsakene" i går og leste på vedlegget på boksene om dette med bruk av Armour og T3 spesielt for å få bukt med overvekt. De anbefalte det så absolutt ikke... ;-)
Jeg begynte i dag tidlig med 1grain (60mcg) og føler meg til nå (3 timer senere) ganske så fin. Ingen høyere puls (vet ikke om det skal forventes såpass fort, men regner med at T3 allerede burde få en liten oppvekker). Blir vel mer spennende å se hva som skjer i kveld når neste tablett går ned.
Jeg har ved siden av dette kuttet ut det jeg kan av karbohydrater. Dog ikke 100% for jeg merker at jeg blir utrolig gretten etc om jeg kutter ut såpass raskt. Men det er mye mindre enn det jeg pleier å spise. Jeg har ikke spist brødmat eller pasta siden mai i 2007, og nå er det kutt på poteter, ris og det som er av søtsaker (dog fikk jeg lov å ta litt sjokolade når nøden er størst, men da 70% helst 90% sa legen ;-) ).
Merker at jeg er mye mer opplagt om kvelden nå... men jeg har ikke fått sovet noe de siste par nettene... det sliter litt :-)
-
25-10-08, 20:23 #108
Da har jeg "vært på" Armour i 4 dager. Må si at jeg føler meg ganske så OK. Ingen bivirkninger av den "onde" art :-) Jeg synes kanskje at humøret mitt er litt bedre enn før... kan det stemme?
Pulsen er som før, men blodtrykket er litt høyt... men fysisk så føler jeg meg OK.
Forventet kanskje litt mer "action" med Armour, men veldig glad for at alt har gått så bra så langt :-)
-
25-10-08, 20:40 #109
Nå kommer det noen fakta og innhenter deg da sivcat.
Levaxin har en halveringstid i kroppen på en uke - etter en uke går du altså 50% på Levaxin......
Og det tar 3 uker å lage T3 av den T4 som er i Armour.
Det er jo T3 også i Armour som jo er klar til bruk - om man nå kan det da ?
Men jeg må jo si at jeg har lurt fælt på om jeg kan bruke den - altså om den er aktiv i meg i det heletatt, og har sett på dosen 5Grain som inneholder 190µg T4 + 45µg T3.
Det blir jo mye da.
MEN....
Det var uten D3.
Nå, men D3, er jeg nede på 2 Grain - så kanskje jeg bruker av T3 nå ?
Situasjonen er ganske ny for meg og det er alt for tidlig å trekke konklusjoner.
2Grain var forøvrig den dosen som først ga TSH=0 helt i starten når jeg var i økefasen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-10-08, 20:45 #110
Heisann Hansen,
Er klar over at jeg må vente med litt tålmodighet :-) Men det er jo allikevel interessant å se hvordan kroppen reagerer, og til nå har det gått greit.
Jeg tar også kalsium+D3 tyggetabletter (resept - Calsigran Forte) pga kalsium mangel og D3 på lav i referanse nivå.
Jeg er ikke flinke til å ta dem, da jeg må unnvike å ta dem samtidlig med armour etc. Men gjør mitt beste :-)
Men vi får se. Det kan jo bli spennende å se hva som skjer. Skal sjekke med blodprøver etc i begynnelsen av Desember. Kanskje jeg får en skikkelig drit jul, eller en flott en. Håper jo selvsagt på det første :-)
Lignende tråder
-
Endelig...
Av Aina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 31Siste melding: 08-11-10, 10:16 -
YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 14-01-08, 21:03 -
Endelig hjælp!
Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 03-12-07, 14:56 -
Endelig diagnose
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 04-04-05, 10:59
Svar med sitat

Bokmerker