Jeg har også hatt (og har tildels fremdeles) et voldsomt sinne når ting går meg i mot. Mye av det tror jeg kommer når blodsukkeret er ute av balanse. Om det er for høyt eller for lavt, blir jeg fort irritert og lei. Denne sykdommen er jo også slik at den gir oss mange problemer og ekstra utfordringer i hverdagen, og når vi så opplever problemer oppå alt dette igjen, er det lett å bikke over.

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
Vil bare føye til en ting (ikke le) og det er at hos meg kommer gjerne denne irritasjonen som går utover folk og fe rundt meg etter at jeg har spist usunn mat, feks. sjokoladekake og sånt.
Det vil jeg tro kan ha med blodsukkeret å gjøre, altså en rent fysisk årsak.

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
Ellers tror jeg ikke jeg oppleves som så veldig sur og sånt, sånn til daglig, men jeg merker at venninnene mine mangler fullstendig forståelse for at jeg ikke alltid orker å bli med dem på shopping/kafe/kino etc., til tross for at jeg har fortalt dem om sykdommen.. tror liksom ikke det synker inn.
Det er nok vanskelig for dem rundt oss å ha forståelse for sykdommen vår. Vi ser jo "friske" ut. Jeg skulle mange ganger ønske at sykdommen kunne vært synlig utenpå slik som f.eks. et brukket ben er det, da hadde det nok vært lettere å få folk til å forstå.