Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Jeg er jo talloman jeg da
Man kunne hatt mer nytte av blodprøvene før du begynte behandling.
Da kunne man dannet seg en mening om hvor stor dosen din burde være.
(...)
Jeg håper jo at jeg har gitt deg noe å tenke på Jerene ?
Hmmm, ja.

Jeg tok blodprøver i ett års tid før jeg begynte på Levaxin. Verdiene var visstnok ikke helt bra, men hva det var legen reagerte på vet jeg ikke. Jeg skal dit på mandag, så da kan jeg be om de tallene.

TRAS er ikke undersøkt, det jeg vet. Jeg får vel lese meg opp på det i mellomtida.

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Jeg vet at 100 er for mye for meg, men om det er slik det blir for deg også er umulig å si. Det er mye prøving og feiling som har gjort at jeg ser at en dose rundt 75-85 er det min kropp kan tåle og der den har det best. Om dette skyldes noe rest-egenproduksjon vet jeg ikke (er behandlet med radioaktivt jod). Det kan vel også være en faktor at jeg veier 56 kilo fordelt på 172 cm. Jeg mener å ha lest et eller annet om 1.6 eller 1.7 ganger kilo for å finne et tall i nærheten av den dosen man skulle behøve. Men det er også mulig jeg husker feil. Men jeg vet at min egen lege rister på hodet over hypersymptomer etter 4-6 uker etter en doseøkning på feks 100 i uka. Dette er det tydelig sjelden de ser. Jeg er også en av de som er fulgt opp med mange blodprøver opp gjennom årene og det er ikke få ganger de er blitt ristet på hodet av ;)
Ja, produsentene oppgir 1,6 og 1,7 pr. kilo. Da skulle jeg være et sted rundt 110 µg, regnet jeg meg fram til. Det blir vel bare å prøve og feile. Jeg har avtalt at jeg tar 87,5 i seks uker framover, så tar jeg nye prøver og kjenne på symptomene før jeg evt. justerer igjen.

Jeg skal i hvert fall være litt mer forsiktig med hvor mye jeg trapper opp, og hvor fort.