Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn

Hei jeg heter Line er 38 år og har 3 barn på henholdsvis 7, 4 og 7 måneder. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn, og fikk da tyroxsin behandling for dette. Har i tiden etterpå fungert relativt bra, men etter at jeg fikk mitt siste barn er det imidlertid ikke slik lenger :( . Kommer tilbake til dette under annet tema.

Flott side, og godt å ha likesinnede å snakke med.

Line, Nøtterøy

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Velkommen inn på forumet til oss
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard Lavt stoffskifte etter fødsel

Hei igjen.

Etter 7 år med lavt stoffskifte, har jeg det siste halve året (etter siste fødsel) ikke følt meg spesielt bra. Klaget til legen alledre ved 6 ukers kontroll, men prøvene viste da en TSH på 1,8 og i følge min lege var dette godt innenfor.

For å gå litt tilbake: Jeg har altså hatt lavt stoffskifte i 7 år. I forbindelse med mitt siste svangerskap ble dosen av Levaxsin nedjustert. Dette fungerte greit i svangerskapet og jeg fikk en frisk flott gutt 10. januar! :P Siden TSH verdien ved 6 ukers kontrollen var ok, ville derfor ikke min lege justere opp igjen medisineringen.

Nå etter et drøyt halvt år orket jeg ikke lenger, og tok i forrige uke nye prøver. Disse viste en TSH på 72! Jeg ble SAMME DAG innkalt til legen, som snakket med en spesialist på sykehuset, og disse ble enige om at jeg skulle øke dosen og sendes til ultralyd. Jeg har også tatt nye prøver for å sjekke at resultatet var korrekt.

Er det "vanlig" med så høy TSH? Legen lurte på om jeg hadde sluttet å ta Levaxsin eller hadde glemt det, noe som ikke er tilfelle, da jeg merker godt hvis jeg skulle glemme EN dag.

Noen som har hatt slike problemer etter fødsel, eller har noe annet fornuftig å tilføre?

Line, Nøtterøy

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Har ikke så mye fornuftig å si, annet enn at jeg hadde en TSH på 163 etter svangerskapet. Det er jo mye hormonelt som skjer da, så kanskje det er slik at det er lettere å få slike ekstreme verdier etter en fødsel.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Godt å høre at det er flere. Har du fått regulert det? Gikk det lang tid? Jeg sliter i alle fall ikke nå med å få legen til å tro meg når jeg sier at jeg ikke følger meg bra. Han hadde også opplegget klart for videre undersøkelser dersom det er nødvendig. Venter nå på ultralyd.

Hadde du noen problem med amming. Jeg har fullammet i 6 måneder og ammer fremdeles, men under hele tiden har jeg synes det har tatt lenger tid å få igang utdrivningsrefleksen enn ved de tidligere ammeperiodene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Har ikke annet å tilføye enn at jeg faktisk syns at dette er legens skyld. han burde hørt på deg første gangen du var der og ikke sett seg blind på en "fin"TSH og kanskje også tenkt på at du relativt nyrlig hadde født og at da er man vel ikke helt i form.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    16

Standard

Det er ikke unormalt at ting krøller seg i forbindelse med svangerskap og fødsel. Jeg var kjempefin i verdiene (og formen) ved fødsel (gikk på Levaxin), men stoffskiftet ble skyhøyt måneden etter. "Landet" etter ca 10 mnd, og nå har de 3 siste månedene vært bra. Ikke tegn til lavt igjen enda ihvertfall, så jeg håper i min naive lille boble at jeg er frisk ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Godt å høre. Får håpe jeg også lander snart. Hadde jo vært hyggelig å ha overskudd til å ta en trilletur! Slik det er idag har jeg nok med å bringe de største til barnehage/skole, vaske klær og holde "litt" orden i huset...

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Line
    Godt å høre at det er flere. Har du fått regulert det? Gikk det lang tid? Jeg sliter i alle fall ikke nå med å få legen til å tro meg når jeg sier at jeg ikke følger meg bra. Han hadde også opplegget klart for videre undersøkelser dersom det er nødvendig. Venter nå på ultralyd.

Hadde du noen problem med amming. Jeg har fullammet i 6 måneder og ammer fremdeles, men under hele tiden har jeg synes det har tatt lenger tid å få igang utdrivningsrefleksen enn ved de tidligere ammeperiodene.
    Jeg fødte for nøyaktig to år siden, og først for et par måneder siden fant vi riktig dose Levaxin, så det har tatt sin tid.

Jeg hadde ikke noen problemer med amming som kan knyttes til hypotyreosen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Ja, ja - da får jeg bare ta tiden til hjelp, da er det godt å viste at jeg skal være hjemme i ett år til med minstemann!

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
    Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-06-10, 14:40
  2. Svar: 9
    Siste melding: 08-04-07, 00:50
  3. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12
  4. Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
    Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 02-07-05, 12:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn