Viser søkeresultater 11 til 20 av 39
-
27-08-06, 01:16 #11
Heia Line
Og velkommen
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
29-08-06, 07:08 #12
hei Line
jeg har født to nydelige unger juni 04 og jan 06, da jeg ble gravid med nr 1 begynte jeg og få vondt i skuldre(musklene) og det byggde seg på,fikk vondt i hele kroppen. for litt over en mnd var det nok,jeg gikk til legen og fortalte at jeg hadde vondt. Jeg sa at jeg trodde jeg hadde fibromyalgi,hun tok blodprøver og hørte hvor jeg hadde vondt. Dagen etter ringte dem fra legekontoret og spurte om jeg hadde tid til å komme til legen,ja jeg kommer. hun fortalte meg at jeg hadde lavt stoffskifte,jag hadde aldri hørt om det. Det viste seg at jeg hadde TSH på 170. Nå er jeg på 3,6 tror jeg det var.
Jeg har gått på levaxin i litt over en måned,TSH er nesten normal,men jeg er ikke helt frisk,ennå vondt i musklene :(TSH var på 170. Legen hadde fått sjokk når hun så blodprøven for så lavt hadde hun aldri sett, så hun hadde ringt sykehuset.
-
21-09-06, 21:39 #13
Betennelse i skjoldbrukskjertelen
Jeg har vært til ultralyd idag og det viste seg at jeg har en betennelse i kjertelen samt en "kul" - det er ikke kreft - sa legen, men jeg må undersøkes videre.
Tidligere snakket min lege om MR med kontrast, men jeg tåler dessverre ikke kontrasten og kan derfor ikke ta denne undersøkelsen. :( Er det andre undersøkelser som kan tas?
Tok nye blodprøver i forrige uke, skal ringe i morgen for å høre om det har kommet noe svar. For 3 og 4 uker siden var de henholdsvis på 83 og 72. Følger meg bedre etter økning av levaxin, men det er laaaaangt igjen.
Er det noen andre her som har fått påvist betennelse og hva skjer da? Medisiner, undersøkelser... Leste om noen som hadde fått kortison, mens andre mente dette IKKE var å anbefale. (Jeg har tidligere gått på kortison i over ett år, og er ikke villig til å gjøre det igjen).
-
21-09-06, 21:52 #14
Det er nok mange prøver som kan være 83 og 72 da vet du. Her må du få med både fornavn og etternavn og helst hele slekta
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-09-06, 22:10 #15madonna Gjest
Jeg har også påvist betennelse ved anti tpo prøve på 1300 og struktur forandringer i kjertelen ved ultralyd. Ingen behandling for dette utover levaxin for min del.
-
21-09-06, 22:44 #16
det er mulig du kan ta CT i stedet for MR. Men det er jo ikke helt det samme da.
Det er også mulig at det finnes mer enn en type kontrast eller. Tror det burkes en annen type kontrast ved MR enn ved CT.
-
22-09-06, 15:10 #17
jeg hadde varme knuter/svulst og opererte halve kjertelen.
det ble påvist ved utlralyd, men MR var for min del bortkastet.
den skal sjekke om hypofysen er i orden, men med mindre du har ekstrem hodepine konstant så er det en mikrosjanse for at det skjer noe særlig der.
de kommer sikkert itl å ta vevsprøver, og bestemme etter dette om det blir operasjon eller hva. tror de andre alternativene sjelden brukes egentlig? ikke godt å si før du har tatt vevsprøver av knuten.
-
22-09-06, 22:40 #18
Takk for svar - det var TSH som var på 72/83...
-
23-09-06, 10:12 #19
Oj oj - da. Denne målingen er svært høyt over referanseområdet. Dette hormonet et styringshormon for kjertelen og virker slik at kjertelen produserer mer stoffskiftehormon når TSH er høy.
En TSH-måling alene er ikke nok til å si noe sikkert om kjertelen, men forteller at behovet er stort for å utrede situasjonen raskt. Man trenger flere blodprøver til analysen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-09-06, 22:16 #20
Jeg vet at det var høy TSH, ble innkalt til legen igjen samme dag som han fikk resultatet, slik at vi fikk justert levaxin og bestilt time til UL. Har en kjemeflink lege med god kontakt på sykhuset, så han er hele tiden i kontakt med spsesialist på sykehuset og rådfører seg om hva som skal gjøres. Det er beroligende.
Har akkurat tatt nye blodprøver nå, regner med svar i neste uke - spennende!
Jeg er ikke fullt så trøtt (sovnet 2 timer etter at jeg stod opp - ikke lett når jeg er hjemme med en på 8 mnd), men er fremdeles svimmel, tiltaksløs, vondt i mage, noe hodepine, noe vondt i halsen +++ men det går jo fremover...
Lignende tråder
-
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Jeg er en jente på 26 som fikk påvist hypotyhreose i jan 06.
Av Synne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 08-04-07, 00:50 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00
Svar med sitat
Bokmerker