Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Er det flere som har vært hos Hertoghe i Belgia?

Er det flere som har vært hos Hertoge og hvordan er resultatene etter en stund?
    Etter å ha lest mange av fagartiklene og bøkene til mannen vurderer jeg å bestille en konsultasjon i Belgia istedet for å fortsette nomadetilværelsen her på berget. Lite fornøyd med Balder - som initiært virket bra men har blitt dyrt, og pr. definisjon ikke er så ulikt andre legekontorer etter min bok.

Hvordan fungerer det f.eks. ved reseptfornyelse? Event. finjustering av medisiner? Regner med at man må noen ganger til Belgia siden tollmyndighetene vel vil hoppe av hva jeg leser han foreskriver?

Er noen av dere igjen her inne?

H:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!

rexxy69, såvidt jeg har forstått, lønner det seg å sette av såpass mye tid etter konsultasjon hos Hertoge at du rekker innom apoteket i byen der han holder til. Det er visst mye billigere enn å ta med reseptene hjem. Jeg vet ikke hvor ofte du må reise dit. Jeg forstår deg godt, Hertoge var også i mine tanker i fjor høst da jeg skjønte hvor dårlig jeg var og hvor fort formen min raste nedover.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Ja, det leste jeg her - og det er jo også litt av det jeg lurer litt på ift. f.eks. videre ikke bare den første konsultasjonen. Kan ikke fly opp og ned til Belgia annen hver mnd. for å få nye rp. og hente medisiner. Da hjelper det lite at flybillettene er billige. Imidlertid har jeg ikke mer å gå på med vitaminer, mineraler, kost, aminosyrer, fettsyrer osv. så da gjenstår på en måte bedre hormonbalanse - ikke kun erfa, melatonin, dhea - det er litt flere av dem og jeg har blodprøver som ligger lavt på nesten alle sammen men uten at jeg får noen her hjemme til å hjelpe meg, det er jo hormoner der så jeg kommer jo ikke til å dø av det - men antar at muligheten for kanskje å nærme meg frisk kanskje er yttligre noen % om jeg hadde fått balansert disse resterende hormonene og fortsetter med alt det andre.
    Hertoge har en test i boken The Hormone Solution hvor det bare var to hormoner jeg havnet innenfor "trolig ikke mangel på", resten var skrale greier så jeg kommer nok til å reise i løpet av høsten om han har noe tid.

H:-)

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Jeg vurderer det samme. Behandlingen ved Balder har liksom ingen spesiell retning. Det er jeg som initierer hele behandlingsopplegget med legen på slep, føler jeg. Har stadig framgang, men ting skjer litt tilfeldig. Prøving og feiling uten mye hormonkunnskap i bunnen. Det kommer an på pengepungen her hos meg. Må jeg reise flere ganger, er spranget stort. Men om jeg kan dra en eller to ganger, vil det hele være mer overkommelig. Vil uansett vente litt å se hvor min nåværende behandling fører hen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Er det flere som har vært hos Hertoge i Belgia?

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Hvordan fungerer det f.eks. ved reseptfornyelse? Event. finjustering av medisiner? Regner med at man må noen ganger til Belgia siden tollmyndighetene vel vil hoppe av hva jeg leser han foreskriver? Er noen av dere igjen her inne?
    Hej rexxy69

Ved ikke om du er kommet videre med planerne om at komme til Belgien, men da jeg er faldet over nogle beskrivelser af konsultationer hos Hertoghe, poster jeg links til tråde hvor du (og andre) kan læse om hvordan det foregår...

Ved ikke om der er flere

Godt Nytår
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Er det flere som har vært hos Hertoge i Belgia?

Hei igjen Anisa..

Nei har ikke kommet meg til Belgia - og kommer nok til å vente litt.

Liten oppdatering herfra:
    Har vært mye syk siden November - har sikkert lagt merke til at jeg ikke har vært mye her inne heller så nå må jeg først komme meg helt på beina igjen og det går så sakte - men trods alt fremover og er ikke så syk lenger. ( Er jo syk da, men ikke såå syk lenger)
    Har fått tatt prøver av alt jeg kunne finne, og ønsket samt en hel masse til som fastlegen bidro med og vi finner egentlig ingenting bortsett fra at negativ feedback ikke funker (som vi var klar over) samt at jeg antagelig har hatt ett masseutslipp av hormoner når jeg ble så dårlig - anti-TPO har variert veldig - fra lav til veldig høy i ukes intervaller. Leste ditt innlegg fra Aarhus - (var det ikke Århus?) patologen med interesse! (Orker ikke finne innlegget nå)Og det gjorde legen min også - kanskje ikke er så ufarlig med disse antistoffene allikevel?
    Jeg har i denne perioden ikke tålt over 30mg. erfa uten at alt jeg tok inn rant igennom meg. Ingen andre hyposymptomer, FT4 på 11-12 /tsh variert mellom 0,03 og 2,2. Alle fordøyelsessykd. er utelukket, inkl. parasitter, sopp, etc. etc. så vi ender opp med massivt antistoffangrep. Var litt bekymret en periode for hvs som var på gang nå.
    Nå har jeg kommet meg opp på 90mg og begynner å få styr på mat, tilskudd osv. igjen. I tillegg har jeg gått fullstendig glutenfri. Og merker forskjell nå, men skulle klart å få i meg mer hormoner - spesielt siden det er så kaldt i tillegg, men må la det få litt tid på seg. Har forøvrig også kuttet erfa og gått tilbake til Armour.

Bare kommer over jul nå skal jeg på Heggeli hos Dag Schiøt - har en venninde som går der med hormonproblemer av annen karakter enn stoffskiftet og hennes erfaringer har overbevist meg om at det er riktig å forsøke først. Alltid noe problematisk å reise ut av landet - men jeg reiser etterhvert om jeg ikke kommer lenger enn nå her i landet. Min vennindes prøver er sendt til analyse i Belgia - og hun har fått meget gode forklaringer, bioidentiske hormoner osv. hos Schiøt. så går for det. Er vel mange her inne som bruker han og erfaringene ser jo bra ut.

Linkene har jeg lest for lenge siden - og tilsvarende på andre forum. Men fint for andre som er nye her. Registrerer at det blir stadig fler dessverre. Er så utrolig imponert over hvor flink du er til å følge opp!!

Godt Nytt År til deg også!

H

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Er det flere som har vært hos Hertoge i Belgia?

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Leste ditt innlegg fra Aarhus - (var det ikke Århus?) patologen med interesse! (Orker ikke finne innlegget nå) Og det gjorde legen min også - kanskje ikke er så ufarlig med disse antistoffene allikevel?
    Hej rexxy69

Nyhederne fra dig kunne være bedre, hvis det stod til mig. Men det gør det jo ikke... Det er denne hersens sygdom som deler kortene ud. På den lange bane, tror jeg dog, at du får den overlistet fordi du kan kunsten at få viden til at spille sammen om nye behandlingsforsøg, så fingrene krydset her så længe nødvendigt.

Nej det var ikke fra Aarhus eller Århus (begge stavemåder er "lovlige"), men forskning fra Syddansk Universitet, der faktisk er spredt over det ganske land i flere byer. Tråden hedder Tager Hashimoto's livet af unge, raske mennesker?

Håber at høre en masse fra dig i 2011. God bedring
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
    Av Lulu i forumet Thierry Hertoghe
    Svar: 28
    Siste melding: 26-06-14, 08:17
  2. Erfaringer med Hertoghe?
    Av Sharon i forumet Thierry Hertoghe
    Svar: 13
    Siste melding: 26-06-14, 08:17
  3. Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
    Av Anisa i forumet Pregnenolone
    Svar: 16