Sitat Opprinnelig skrevet av gutt_81 Vis post
Hei, vet ikke om folk husket min historie, her men gikk på lav stoffskifte medisin, fikk kyssesyke samtidig, så ble så dårlig at jeg kuttet ut stoffskiftemedisinen. Ble litt bedre etter jeg kutta ut medisinen (eller kanskje det var pga kyssesyka gikk over?). Jeg har idag diagnosen ME, men det er noe jeg ikke får til å stemme med det:

Jeg har nå hatt i 5 år i strekk konstant synsforstyrrelser, tåkesyn, følelse av å ville svime av, tørr hud, og rødsprengt på øynene hele tiden.

Er det folk her som har konstant synsforstyrrelser (sorte prikker, blanke streker, tåkete syn) og røde øyne (sprengte blodkar) som ble kvitt dette med stoffskifte medisin?

Jeg vurderer å prøve å starte opp med medisin igjen, da jeg tror kyssesyken gjorde at jeg ble så vanvittig dårlig når jeg gikk på stoffskifte medisin...
Hmm... Noen løse tanker fra meg; så ta det for det er du snill . Dette med synsforstyrrelser og følelsen av å svime av kan skyldes lavt blodtrykk... Og hvis det er årsaken kan det jo ha med stoffskifte å gjøre. Forresten; har du fått målt binyreverdier noen gang?

Kyssesyke kan utløse revmatiske lidelser; dette er ikke så uvanlig. Og ofte blandes ME borti visse typer revmatiske lidelser fordi blodprøveverdiene viser at alt er normalt. Årsaken er at visse revmatiske lidelser gir voldsom tretthet og energiløshet, samt smerter i kroppen da. En type revmatisk lidelse som gir tretthet, røde øyne, tørr hud og smerter i kroppen (men også hypothyreose) er sjøgrens sykdom; men 90% av de 0.5 % som får denne lidelsen er kvinner. Fibromyalgi gir tretthet og mange melder om synsforstyrrelser... Bare noen tanker altså

En kompis av meg hadde kyssesyken og slet med høyt blodtrykk i mange år etterpå; men han er frisk igjen i dag. Så kyssesyken er en skummel affære som kan forårsake mye plager og sykdommer i ettertid.

Lykke til!