Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: -Også ny...
-
26-12-10, 22:56 #1
-Også ny...
Hei!
Etter å ha lest en del på forum, fant jeg ut at det kanskje var på tide å registrere seg som medlem!
Jeg har hatt lavt stoffskifte de siste tre årene,- dvs. det er tre år siden jeg ble så plaget at jeg kom meg til lege og dette ble oppdaget. -Men jeg hadde grenseverdier på en blodprøve ti år før det slo ut (etter en fødsel). Jeg har brukt lang tid på å få brukbar nytte av Levaxin, og innser at jeg nok aldri kommer til å bli helt bra. Jeg må nok bare slite med uendelig tretthet og alt som følger med. I høst måtte jeg be om å få økt dosen, noe jeg fikk, ettersom jeg lett kommer inn i "grenseland" i blodprøvene. I det siste har ting forværret seg, og dosen har blitt økt ganske mye på kort tid. Dette kan ha sammenheng med at jeg har fått utslag på cøliakitesten, og at opptaket ikke er all verden. Har gått litt ned i vekt, og har symtomer som godt kan være cøliaki. Venter på å komme inn til gastroskopi.
Jeg er i begynnelsen av førtiåra, og mamma til fire flotte barn (to av de har cøliaki, og en har grenseverdier på lavt stoffskifte).
-
26-12-10, 23:42 #2
Sv: -Også ny...
Hei, og velkommen! Jeg er også ganske ny i denne sammenhengen, men har lært mye av å lese innleggene på forumet - håper du også vil ha nytte av det!
Det høres litt trist ut at du ikke forventer å bli noe bedre! Hvis du har fått påvist cøliaki på blodprøve, og får den bekreftet med biopsi fra tarmen, er det gode sjanser for at du blir bedre på glutenfri diett. Etter å ha kuttet ut gluten fra kostholdet bygges innsiden av tarmene opp igjen (tarmtottene restitueres) og det gjør at du får mer nytte av maten du spiser. Det kan godt hende at det også påvirker hvor mye du klarer å ta opp av Levaxinen du tar, slik at du får bedre effekt av den med glutenfritt kosthold.
Har du autoimmun hypothyreose (blodprøver anti-TPO utenfor referanseområdet)? Dette kan også ha sammenheng med at du får behov for å øke dosen med Levaxin, fordi skjoldbruskkjertelen gradvis ødelegges av de autoimmune prosessene, og blir mindre og mindre i stand til å produsere hormoner.
-
27-12-10, 16:47 #3
-
27-12-10, 18:33 #4
Sv: -Også ny...
Velkommen inn
-
02-04-12, 13:02 #5
Presenterer meg på nytt!
Hei dere,
jeg har vært på dette forumet før, men ikke vært aktiv på svært lenge. Jeg har hatt "nedetid" lenge nå, -trenger nok ikke forklare nærmere, for dette er vel dere her inne har egen erfaring på...
Jeg ønsker å klare å være mer aktiv på forum, og jeg trenger så veldig å få noen synspunkter på saker og ting. Skal lese meg opp på forum, også kommer det vel en del spørsmål herfra. Håper jeg også kan bidre med ting til dere også
Sist endret av tufsa; 02-04-12 kl 13:05 Begrunnelse: pcn min lager for mange e-er, ikke helt i form den heller...!
-
15-04-12, 20:07 #6
Lignende tråder
-
jeg er også ny
Av mammantileir i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 09-08-07, 20:07 -
tsh ned, men t4 og t3 synker også
Av tor31 i forumet TSHSvar: 1Siste melding: 29-03-07, 20:06 -
Er også ny her
Av Lindalorraine i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 27-03-07, 20:57
Svar med sitat
Bokmerker