Viser søkeresultater 31 til 40 av 101
-
01-10-06, 11:51 #31
Flott at det funker med 3 doseringer for deg.
Jeg får vel holde meg til 2. 1/2 tablett til frokost ble nok litt lite. Satt der som en zoombi på jobb.
-
03-10-06, 12:00 #32
Armour og T4 10...
Merker at armouren fungerer fint etpar tre timer etter inntaket, både på varmen og hodet, men hvis det går for lang tid siden siste dose blir jeg iskald. Har det sammenheng med at t4 er lav?
Har øket dosen til 1 1/2 grain men føler fremdeles at dette er et problem. Har ikke hjertebank eller andre hypersymptomer så da er det vel greit med økning?Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
10-11-06, 12:32 #33
Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
Fikk siste prøvesvar: TSH 1,69, Ft4 13, FT3 5,6. Har siste tiden vært plaget med åndenød, høy og kraftig puls og hjertebank. Samtidig hypo symptomer som kløe i huden, trett, og veldig kald.
Hva gjør jeg? Bruker 1 1/2 grain per dag (deler i 2 doser). Lurer på å kutte ned til 1 grain, og legge til 0,25mcg med levaxin for å få opp t4 verdien. t3 er jo allerede høyt, så det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk å øke doseringen med t3 i tillegg til hjertebank og skjelving på hendene.
Kan legge til at formen var veldig fin inntil et par uker siden da livet ble snudd opp ned. Kan hende at denne stress reaksjonen er grunn til at jeg føler meg som jeg gjør (sover dårlig og føler at jeg har konstant adrenalin kick, rasende og forbanna..) Noen tips? Avvente, trappe opp armour, noe som virker lite sannsynlig eller legge til t4 og ta vekk 1/2 grain for dag? Har inntil det siste følt meg veldig bra på armour!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
10-11-06, 12:38 #34
Det er topp hvis du har blodprøver med aktuell dose, da kan du bare forandre dose etter den , og prøve hva som skjer med en høyere ft4. (Man gir selvsagt legen beskjed...)
Leser på de utenlandske forumene at mange trneger litt ekstra t4 i tillegg til Armour Thyroid. Andre trenger det ikke.
Er du sikker på at du ikke har en lav ferritin, som kan gi slike symptomer, spesielt det med adrenalin og hjertebank?
-
30-12-06, 12:12 #35
Føler meg frisk på Armour Thyroid
Vil bare dele en gladmelding med dere: Har siden 7 september brukt armour thyroid for hypothyreose, har gradvis trappet opp til 2 grain. Bruker nå dobbelt så mye stoffskifehormoner som da jeg brukte levaxin.
Føler meg helt bra! Har noen surrete dager, men har funnet ut at det også henger sammen med menstruasjons syklus. Er litt distre og surrete som person...
Har ikke merket overdoserins symptomer i det hele tatt, da bare varmefølelse. Ikke hjertebank som med levaxinen. Sover også godt nå i motsetning til tidligere, pukkelen på nakken er nesten borte, pluss at jeg har gått ned 5 kilo. Absolutt høyere energinivå og livskvalitet! Anbefales på det varmeste!!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
30-12-06, 12:12 #36
Føler meg frisk på Armour Thyroid
Vil bare dele en gladmelding med dere: Har siden 7 september brukt armour thyroid for hypothyreose, har gradvis trappet opp til 2 grain. Bruker nå dobbelt så mye stoffskifehormoner som da jeg brukte levaxin.
Føler meg helt bra! Har noen surrete dager, men har funnet ut at det også henger sammen med menstruasjons syklus. Er litt distre og surrete som person...
Har ikke merket overdoserins symptomer i det hele tatt, da bare varmefølelse. Ikke hjertebank som med levaxinen. Sover også godt nå i motsetning til tidligere, pukkelen på nakken er nesten borte, pluss at jeg har gått ned 5 kilo. Absolutt høyere energinivå og livskvalitet! Anbefales på det varmeste!!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
30-12-06, 13:29 #37
Da får jeg hive meg på også, har brukt Armour siden oktober, og skal nå tilbake i 50% jobb, etter å ha vært sykmeldt i ett år.
Har også gått ned nesten 6 kilo, fått igjen energien, men hue henger igjen. Men satser på at det kommer det å.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
30-12-06, 13:29 #38
Da får jeg hive meg på også, har brukt Armour siden oktober, og skal nå tilbake i 50% jobb, etter å ha vært sykmeldt i ett år.
Har også gått ned nesten 6 kilo, fått igjen energien, men hue henger igjen. Men satser på at det kommer det å.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
30-12-06, 13:55 #39
Re: Føler meg frisk på Armour Thyroid
Så flott med en gladmelding på slutten av året!
Opprinnelig skrevet av RIGG
Kan jeg få spørre deg om denne "pukkelen" har noe med stoffskifte å gjøre? Jeg her nemlig også noe som ligner på en liten pukkel. Men har aldri satt denne i sammenheng meg skjoldbrukskjertelen.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
30-12-06, 13:55 #40
Re: Føler meg frisk på Armour Thyroid
Så flott med en gladmelding på slutten av året!
Opprinnelig skrevet av RIGG
Kan jeg få spørre deg om denne "pukkelen" har noe med stoffskifte å gjøre? Jeg her nemlig også noe som ligner på en liten pukkel. Men har aldri satt denne i sammenheng meg skjoldbrukskjertelen.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 2Siste melding: 21-03-13, 11:55 -
Var veldig hyggelig å treffe dere!
Av Carro i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 5Siste melding: 30-09-09, 19:07 -
Andre i Bergen med hypothyreose?
Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 0Siste melding: 15-04-09, 22:06 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18 -
hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 13-11-06, 12:53
Svar med sitat

Bokmerker