Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG
Til mitt forsvar kan jeg so at blodprøver støtter opp om det som analysen min viste.
Det gjorde det IKKE hos meg! Hvor er dine hårprøver analysert? Mine ved Trace Elements Inc.

Hos meg manglet jeg jern i håranalysen, mens blodprøver viste fulle jernlagre, høy blodprosent og høyt ferritin. Alle over referanseverdiene. Allikevel skulle jeg pøse på med jern. Spørsmålet mitt til de ansvarlige i Norge var enkelt og greitt dette: (Vet at jeg repeterer meg selv, men synes det er hårreisende hele greia!) "Hvorfor kan ikke jernet som allerede ligger og flyter i blodet gå inn i årene og gjøre jobben sin? Er dette et annerledes jern? Hvorfor pøse på med mer jern?".

Jeg fikk til svar at jeg nok ikke skulle ta dette jernet allikevel! Og da stiller jeg meg selv det enkle spørsmålet - hva da med alle de andre målingene?

Og - resultatet av analyse nr 2 - etter 3 mndr på kosttilskudd - var nesten en blåkopi av nr 1.

Men - de fikk treff på lavt stoffskifte. Type 4 med Parasympatisk dominans, økt skjoldbruskkjertelfunksjon og økt binyreaktivitet ved første hårprøve.

Ved neste etter 3 mnd fikk jeg svar at jeg hadde lavt stoffskifte. Type 2 denne gangen. (Sier meg ingenting). Fortsatt økt binyreaktivitet, men minskat skjoldbruskkjertelfunksjon. Det var det som gikk på stoffskiftet.

Så fikk jeg da forslag om nytt kosttilskudd der jeg skulle spise...hold dere fast....27 tabletter pr dag fordelt på 3 ganger!! Himla mi tid!! DE er ikke så helt små disse tablettene heller. Fant ut at DA fikk jeg IKKE plass til mat. Så jeg takket pent nei og følte meg dum og lurt trill rundt, og en litt slakkere lommebok.

Men for all del. Ta det for det det er verdt. Bare min histore dette, men jeg gav meg ikke før jeg fikk mail fra Stig Bruset, som bekreftet at jeg ikke skulle spise jern, og som sa at analysemetodene ved de forskjellige laboratorier viser ulike resultat når de måler SAMME håret!

Jeg kopierer svaret fra Stig Bruset

Fra: stig Bruset
Sendt: 15. juni 2005 06:26
Emne: SV: hårmineralanalyse

Vedrørende håranalyse.

Etter vår oppfatning er håranalyse særlig nyttig ved undersøkelse av tungmetaller som kvikksølv, kadmium etc. Når det gjelder andre mineraler er styrken til de beste laboratoriene som utfører håranalysen at de ser på balansen mellom en rekke mineraler og sporstoffer ved hjelp av avanserte databeregningsprogrammer. Likevel er det stor forskjell i svarene fra de ulike laboratoriene når samme prøve analyseres, noe som har gjort oss bekymret. Når det gjelder jern, så har vi gode analysemuligheter via vanlige blodprøver. Ved å kombinere blodprosent (Hb) med jernlageret, serumjern og blodets evne til å binde jern kan vi danne oss et bra inntrykk. Dine prøver viser at du har mer enn nok jern, men ikke farlige nivåer.

Mvh

Stig Bruset

Og nå har jeg ikke peiling om jeg er i rett tema eller har ødelagt tråden. Synes bare jeg måtte fortelle min historie. Håpløse folk! Og jeg går fem på, prøver noe annet og blir lurt igjen. Dette er meg altså! Har respekt for at andre kan oppleve dette positivt. Bare fint det!