Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Threaded View
-
03-11-07, 21:00 #11
Hei igjen Berit

1. Tenkte bare... om du lurte... betennelsen i skjoldbruskkjertelen er ikke-bakteriell, så det hjelper ikke med midler for vanlige betennelser. Spør legen om du har Hashimotos, såpass burde han vite.
2. Noen som går på Armour forteller at de ikke blir bra før TSH er under null. Ja, kanskje også noen på Lev/evt Lio også, f.eks Nora? Mitt laboratories ref. for FT3 er: 3,0 – 5,7.
3. Jeg synes ikke du skal be om Liothyronin enda, men jeg synes absolutt du skal ta prøve av FT3 - så legger du ut svarene, og referanseområdene for alle blodprøveverdiene dine her.
Og som Nora er inne på, så er det mange som må ha sine FT4 og FT3 i øvre halvdel av referanserområdet. Og noen trives da også først ved en veldig lav TSH. Jeg kan ikke snakke av erfaring, dessverre, for jeg er forferdelig dårlig (mistenker sterkt ME, men lege vil ikke høre snakk...).
4. Jeg benyttet meg av kombinasjonsbehandling i ca ett år. Hadde kjempet meg ned mange kilo med Herbalife, sulting og trening. Så klarte jeg å gjøre meg selv hyper på Lev+Lio. Det var veldig ugunstig for meg, la på meg mange kilo - jeg ble så sulten og sov enda dårligere (sover veldig dårlig fra før av). Når jeg begynte på Armour, raste jeg ned noen kilo fordi jeg ble forferdelig dårlig i magen, så jeg klarte nesten ikke å spise. Men jeg klarte heller ikke å trene, så de kiloene er på igjen + mindre muskler. Så det er viktig og heller ikke få for mye stoffskiftemedisiner. Både for lite og for mye er galt. Og man må øke veldig forsiktig, ellers kan man få en reaksjon.
Ellers skal vekta bedre seg noe når man oppnår optimal dosering (av både FT4 og FT3). Og man kan visstnok også se på kroppstemperaturen om man er riktig dosert og dermed i rette form for korrekt vekt (oooopss.. beklager, har problemer med å uttrykke meg korrekt....). Altså måle temperaturen før man står opp om morgenen. Den skal visst være på 36,8 grader før man kan gå ned i vekt - eller ca noe slikt. (Orker dessverre ikke gjøre dette heller jeg, bl.a. pga kronisk blærebetennelse - mer eller mindre, spesielt når det er kaldt - og overaktiv blære.)
God helg ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Fjerna skjoldbrukskjertelen pga knutestruma
Av emraudstein i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 12Siste melding: 28-12-15, 19:55 -
Betennelse i skjoldbrukskjertelen?
Av Student24 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 31Siste melding: 04-10-12, 22:58 -
Skjoldbrukskjertelen lage tyroksin
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 01-11-07, 20:02 -
Jeg i utredningsfase for lavt stoffskifte
Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 14-02-07, 22:52 -
Betennelse i skjoldbrukskjertelen
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 25-09-06, 12:27

Svar med sitat

Bokmerker