Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Hybrid View
-
22-12-10, 07:31 #1
Sv: Svarte tanker - frustrasjon og nederlag
Hei helgemann!
Jeg har trukket ut noen sitater av det du skriver om. Og jeg tror mye av dette handler om stoffskiftet ditt, som også Jerene skriver.
Late og giddaløse kan vi bli av å ikke ha en optmal dose med stoffskiftemedisiner. Er du riktig dosert? Har du vurdert å følge n'Finns gode råd om å dosere deg oppover til du blir overdosert, og så legge deg rett under det? Der har du sannsynligvis ditt gode og velfungerende område! Ellers er det viktig å informere helsevesenet om symptomer.Det offentlige systemet var kun fokusert på den psykiske biten, og hadde lite eller ingen evne til å se på andre ting, som gjorde slik til at jeg var den jeg var. I stedet ble jeg sett på som lat, slem, og giddesløs.
Jeg tror at å ha dårlig syn i mørket er et typisk hyposymptom, altså ikke optimalt dosert.Og trur du ikke helsa også satt en stopper for å eie en bil også??!! Nå har jeg lagt den ut for salg...! Hva er vits med en bil, hvor jeg kun kan bruke den, når det er klar vær? Er det dårlig vær, mørkt ute, osv, kan jeg bare glemme å kjøre. For da blir jeg fullstendig i villrede hvor jeg er hen på veien. Og da må jeg sakke farten ned på bilen.
Å være så langt nede at du går med suicidale tanker kan være at du er underdosert. Hormonene holde ross oppe. uten hormoner dør vi. Stoffskiftehormoner er viktige saker for å holde oss gående. Og å finne den akkurat rette dosen er som å gå fra å leve i en sort-hvitt tilværelse til å oppleve at dagene får farger, at sansene våkner.Men å avslutte det hele, er jeg ikke tøff nok til. Selv om jeg på en måte beundrer de som har klart det. Jeg har jo mistet noen på den måten. Min far tok sitt liv før jeg fylte to år. Og en venn gjorde det samme. Det kan jo virke befriende, å avslutte det hele, slippe alle smertene, sorgen og plagene. Men tankene og kjærligheten til mine nærmeste holder meg tilbake...
helgemann, du skriver på den nedre linja di at du fikk diagnosen hypo i 09. Mange bruker ett år på å komme opp i riktig dose. Og har du leger som holder deg på for lav dose for lenge, kan det ta enda lengre tid.For meg er det en stor sorg, sorg for å ha fått dårlig hørsel, sorg for å ikke klare å fungere optimalt i hverdagen, sorg for at jeg ikke kan være frisk og rask, sorg for at jeg er så svak og skrøpelig, sorg fordi jeg ikke kan jobbe normalt, sorg for at jeg ikke klarer å vaske i huset mitt (noe mor gråter for, hun gråter fordi jeg ikke klarer å holde orden i huset mitt... Og jeg gråter for at hun ikke forstår, og ikke spør om jeg trenger hjelp). Jeg er jo en mann, for søren!! Og en mann skal jo være familiens overhodet, bære ansvar, og være tøff og sterk. Mens jeg, er en pingle.
Du må fortelle omverdenen, mor, søsken og andre, at det tar tid å komme tilbake til et optimalt liv. Du er syk og kan ikke kreve det umulige av deg selv ennå.
Lykke til, husk at du er ikke alene om dette!
Hvor mye levaxin bruker du nå? Har legen ut fra at du sliter med psyken vurdert å legge til Liothronin, syntetisk T3?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-12-10, 10:04 #2
Stemmer det. Det pussige er at det er mye mer oppmerksomhet på nattblindhet når det gjelder bikkjer med hypotyreose enn når det gjelder folk. Skal man le eller gråte.

Tinnitus, som Helgemann nevnte, er også et hyposymptom.
Men så kan begge deler skyldes sykdommer som gir hørselsproblemer - tinnitus er et symptom på morbus meniere, og dårlig nattsyn følger med retinis pigmentosa.
-
22-12-10, 19:22 #3
Deafness is a very characteristic and troublesome symptom of hypothyroidism. Both nerve and conduction deafness and combinations of the two have been reported, and vestibular abnormalities have also been demonstrated. Serous otitis media is not uncommon. Two-thirds of patients complain of dizziness, vertigo, or tinnitus occasionally: these problems again suggest damage to the eighth nerve or labyrinth, or possibly to the cerebellum. Whatever type of deafness is present, there is marked improvement after thyroid therapy. Acute thyroxine depletion caused by total thyroidectomy has no deleterious effects on hearing up to 6 weeks(11). Acquired hearing loss in association with adult-onset hypothyroidism should be distinguished from the sensorineural deafness of Pendred's syndrome. In the latter, treatment of hypothyroidism does not correct the hearing defect. Night blindness is not uncommon. It is caused by a deficiency in the pigment retinene, which is required for the adaptation to dark.
http://www.thyroidmanager.org/Chapter9/9-frame.htm
Lignende tråder
-
Frustrasjon om Levaxin og vektnedgang..
Av rosaelefant i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?Svar: 1Siste melding: 20-10-10, 10:57 -
TANKER OM KOST
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 13-09-08, 20:29 -
Hypertyreose e.l. og tanker
Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 20-01-07, 08:53 -
Irritasjon, sinne, frustrasjon og humør svingninger
Av sivcath i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 42Siste melding: 04-08-06, 18:00 -
Litt frustrasjon
Av Leya i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 39Siste melding: 06-10-05, 19:44

Svar med sitat

Bokmerker