Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Litt frustrasjon

Siden det er fredag, tenkte jeg at jeg skulle få utløp for litt frustrasjon...

Jeg har vært i ganske ok form i forbindelse med jobb når jeg jobbet 70%, men etter ferien min, så er jeg nå tilbake i 100% stilling, noe som sliter veldig. Samtidig sitter jeg som tillitsvalgt og verneombud mitt oppi en svær omstillingsprosess som innebærer innskrenkning av de ansatte og muligens meg selv.. Noe som selvfølgelig gir mange tanker om hva som skjer i neste uke, som er da vi får beskjed om hvem som er overtallige.

Formen nærmer seg nå bånn igjen, jeg er trøtt hele tiden, griner lett, mister mye hår, neglene fliser seg opp, jeg er stiv og støl (har vondt for å bevege meg når jeg har sitti en stund i ro) og jeg har mye smerter, spes i fingrene.
    For en uke siden startet jeg med omega 3 og VM tabletter etter anbefaling fra legen på Balder klinikken og jeg håper dette hjelper noe, ihvertfall på leddsmertene.

Kjenner liksom at jeg sakte begynner å miste gnisten igjen og det gjør meg så utrolig frustrert - jeg som vil ha barn kan ikke ha det sånn....
    Nå håper jeg bare dagene går fort frem til den 19 sept, for da skal jeg tilbake til Balder, kanskje jeg kan mase meg til Armour med en gang

Håper ellers alle får en kjempe hyggelig helg !
    Skal selv ut med ett vennepar imorra, men det virker litt fjernt akkurat nå, men jeg vet vi får det kjempehyggelig (bare jeg får sove leeenge først)

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Håper du får kose deg ordentlig i morgen kveld ihvertfall, og at du blir bedre snart!

Er inne i en dårlig periode selv. Lurer på om det er høsten som påvirker oss litt? Synes å ha lest at det er flere her inne som har en dårlig periode nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Melder meg inn i klubben. Fatter ikke at dere makter å være i arbeid. Selv sov jeg til kl 14.00 nå og er ennå stuptrett. Etter 12 timer med søvn! Utrolig. Jeg sover bort dagen som jeg skrev i et tema jeg opprettet selv. Slik er det bare Noen dager er ok innimellom, men de er få for tiden. Vet ikke helt hva som skjer. Jeg gidder snart ikke bry meg om å prøve å gjøre noe mer i forhold til denne sykdommen. Lar dagene seile.

Så Leya - jeg beundrer stå på`en din - til tross for tretthet og det du skriver om jobben din. Det er tøft. Håper du får hvile masse i helgen. Skal ikke helle malurt i begeret, men blir man bedre av så mye søvn?? Føles ikke slik. Er nok priveligert som har anledning til det, men jeg synes liksom ikke jeg har så mye til liv da...??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Skal ikke helle malurt i begeret, men blir man bedre av så mye søvn?? Føles ikke slik. Er nok priveligert som har anledning til det, men jeg synes liksom ikke jeg har så mye til liv da...??
    Jeg har begynt å lure på om det slett ikke er bra å sove så mye. Hvis ingen vekker meg, kan jeg også sove 12 timer i strekk, og dagen blir rimelig kort. Så blir jeg litt deppa av det, får lyst til å sove enda mer, kanskje en ettermiddagslur, får så ikke sove igjen til kvelden og forskyver døgnet. Dermed er den dårlige sirkelen i gang.
    Når jeg står opp 12 eller 12.30 så er jeg heller ikke uthvilt, bare utrolig daff og tung i kroppen, og ofte litt mør i ryggen eller i en arm fordi jeg har sovet i lite gode posisjoner.
    Men sånn som i dag, hvor jeg var tvunget til å stå opp klokka syv, føler jeg meg egentlig ganske mye bedre: lettere i kroppen og til sinns. Men det gjør fysisk vondt å stå opp så tidlig, og bortimot 11.00 så siger tåka nedover panna, men kommer jeg meg over den kneika, kan jeg godt være fin en stund til, frem til middag i hvert fall. Men sånne dager MÅ jeg ha en ettermiddagslur, det er bare om å gjøre at den ikke blir for lang, og ikke for sent på dagen, slik at jeg sovner til kvelden igjen...
    Lurer på om det beste for meg hadde vært å sove 22.00-7.00 og 15.00-16.00.

Jeg sier ikke at dette er lett, altså! Og jeg har slett ikke klart å innføre det for meg selv heller, men det er kanskje verdt å forsøke?...
    Jeg skulle faktisk ønske jeg greide å være litt mer pedantisk og innføre faste rytmer på slikt som søvn, sammen med kosthold og måltider også... Har en mistanke om at det ville vært bra på mange måter, men det ligger ikke helt i min personlighet tror jeg...

- Rutiner! Au!

God sove-helg!
    Noen søvntanker fra Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Kirsten Gjest

Standard

Også jeg er trøtt, trøtt, trøtt og er inne i en dårlig periode nå. :( Så vi er tydeligvis mange i samme båten nå...

Regner med det henger mye sammen med det urolige været, men kan innimellom ha en ganske brukbar dag, og så er jeg fullstendig utslått dagen etter. Slik som i dag. Våknet i natt med instense smerter, noe som har vedvart hele dagen så i dag har jeg gått over "kvoten" med smertestillende og Somadril. Ååå som jeg misliker det..., men holder ikke ut å ikke få noen hvilepauser for den mest intense verken.

Reagerer dere på været? Har liksom tenkt at det er fibromyalgien som gjør det - og ikke stoffskiftet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Vi er noen trøttinger, ja!
    Æ har klart å få riktig rytme på døgnet med hjelp av innsovingstabletter, men har begynt å våkne for tidlig! etter ca 6 timers søvn og det er ikke nok for meg. Men har og merka at hvis det er absolutt nødvendig å stå opp(legetime) så klarer æ det og kan hende klarer å fungere ganske lenge. Men er helt avhengig av å sove en eller gang på dagen. Føler at æ har det litt bedre med meg selv når æ har samme døgnrytme som resten av familien, om æ nu er trøtt.
    Er ganske stolt av meg selv som klarte å sitte 6 timer på skolebenken idag! Hadde gruet meg forferdelig hele uken! Ble sliten men ved å ta en time om gangen så gikk det! Hadde legetime igår og kanskje iom at det var en ganske positiv opplevelse + at fikk ut konstruktiv sinne igår kveld hjemme som ga meg krefter? Økte riktignok Levaxin dose med 50 både igår og idag men det funker vel ikke så fort? Har sovet ca fire timer etter skole og har vært utrolig klar i hode ikveld. Føles deilig! Her oppe i nord er det kaldt for tiden og æ frys og fyrer i ovnen. Bruker å si at æ hater å fryse. Frysing for meg innebærer at blir veldig trøtt og sliten av det.
    Om det er bra å sove mye.......vet ikke... men når man ikke har krefter å sitte engang så hva skal man gjøre? Bruker noen gang å ligge på sofaen i god stilling og omså med øynene igjen når man snakker med folk og da går det bedre. Men man kan ju ikke gjjøre det overalt. Har mange gang ønska at det skulle vært en sofa på skolen
    har å merka at æ er helt nødt å spise regelmessig. Hvis ikke så blir brått så sulten at er nesten kvalm og har ondt i magen og blir kjempetrøtt. Det som er synd at har ikke matlyst og klarer ikke bestandig å lage/handle/finne ut hva æ ska spise. :( Planen er å lage meny og handle stort når æ er i form...
    Ønske deg en fin kveld i morgen og håper du har krefter å nyte det! Æ ska på loppemarked imorgen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Virker som jeg er i samme båt som dere - trøtt, trøtt og vondt, vondt...

Jeg som ble så mye bedre av å starte på selolje - det varte ikke lenge, gitt. Nå har jeg hatt tre dager som har vært helt pyton... I dag har jeg og treåringen kranglet og kranglet - trøtte og slitne begge to. Heldigvis fikk jeg han i seng tidlig, og han sloknet som et lys en time før vanlig sengetid. Men fy søren som jeg angrer på at jeg var så sinna på ham - og fy søren så sliten og utmattet jeg ble av det! :(

baremei Gjest

Standard

Det heter seg at "søvn avler søvn". Jo mer man sover jo trøttere og daffere blir man.

Jeg har også sovet 12-15 timer i døgnet når jeg var som dårligst, men det er ikke bra, og å tvinge seg til en viss rytme er bare av det gode. Så får man heller ta en hvil eller to i løpet av dagen - maks en halvtime, ellers blir i hvert fall jeg enda trøttere.

Lettere sagt enn gjort, jeg vet det, jeg har også vært der.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

(Det er ikke akkurat for mye søvn som er mitt problem, bare for å ha sagt det. Jeg sover omtrent aldri mer enn toppen 5-6 timer pr. natt, på grunn av kombinasjonen søvnforstyrrelse og aleneansvar for en treåring...) ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Føler med deg her kris. Gjett om jeg vet hva du snakker om!! Har hatt søvnproblemer siden tenårene, ble alenemor som 24-åring og har ikke hatt noe kontakt med barnefaren siden 1 mnd etter at gutten ble født. Altså veldig alenemor uten noen "frihelger", men jeg hadde IKKE hypothyreose den gangen. Allikevel når jeg ser tilbake, så fatter jeg ikke at det har gått så bra. Men det har det faktisk gjort. Til tross for minimalt med søvn. Hadde nok ikke gått så bra med hypo i tillegg nei.

Tror det er mye på grunn av min fortid som aleneforsørger og full jobb og store søvnproblemer over ganske mange år som gjør at jeg har så utrolig lav terskel nå på å presse meg ut av sengen - nå som jeg er sykmeldt og har delvis uførepensjon, og jeg ikke MÅ stå opp. Det blir vanskelig å disiplinere seg her forstår jeg...hmm...ikke bra
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 1 av 4 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn