Min erfaring er også at det skjer ganske så dramatiske endringer av behov for stoffskiftehormoner særlig på høsten. Har hver høst på levaxin falt totalt sammen sånn i midten av september, og ved ett tilfelle akuttinnlagt på et reumatismesykehus. Tsh hadde da økt betraktelig på bare et par uker!! Ved den første gangen ble jeg bedre av å øke levaxindosen, men etterhvert ble jeg bare dårligere av økning, så jeg skjønte jo etterhvert ikke bæra av det som skjedde.
Jeg får stadig aha-opplevelser av å lese innleggene på dette forumet. I mange år har jeg hatt store problemer med å komme meg gjennom vinteren, særlig desember måned, pga økt tempo mht alle juleforberedelser som det har vært min jobb å gjennomføre. Nå skjønner jeg jo at det kan ha hatt med dårlig stoffskifte å gjøre. Jeg er nå under referanseområdet for TSH og over for FT4, og har antageligvis vært i grenseland for overdosering, med hjertebank. Øke Levaxin-dosen er tydeligvis ingen løsning, jeg måtte senke den litt ifbm oppstart av D-vitamintilskudd.

Jeanette 78 - hva gjorde du da du fortsatt var gåen om høst/vinter og det ikke hjalp å øke på Levaxin? Har du byttet til Thyroid, og fungerer det bedre om vinteren da?