Det der høres ut som mine egne symptomer på leaky gut/candida/matintoleranse - bare multiplisert med 10.
For min del var antakelig den leaky gut'en forårsaket av halvannen månedes bruk av ibuprofen. Den kan også forårsakes av langvarig irritasjon forårsaket av en matvareintoleranse mot en matvare som ikke er utelatt fra kosten. Og siden en leaky gut slipper for store molekylerr ut i blodbanen vil den lett føre til en økende spiral av irritert tarm og nye intoleranser.

Jeg har blitt merkbart bedre etter et regime med lglutamin(for gjenoppbygging av tarmveggen - kan kjøpes i EU) + ultra clear ph plus (proteinpulver med leverrensende effekt - levren blir belastet når tarmveggen lekker store matmolekyler ut i blodbanen, fås på helsekost) + probiotica (vsl #3 - grisedyr, på resept) og en eliminasjonsdiett basert på en Igg-test og standarddiett mot candida. Etter 14 dager på denne dietten begynte jeg å bruke tricycline (fra allergy reserarch group) mot candidaen.

Alt dette styres av legen min på Heggeli.

Jeg har reagert for lite på candida-utrensingen og legen er usikker på om kuren har virket (jeg tror ikke jeg har candida, men det tror han), så nå bruker jeg i tillegg et kosttilskudd som heter F.O.S - et pulver laget av jordskokk/jerusalematiskokk og seinere skal jeg ha en nyastinkur (soppdrepende middel).

Men... jeg håper du kan finne en såkalt helhetslege, eller en spesialist på matvareintoleranser (IKKE allergier) for din mor. For meg virker det som at Jeanette78 har rett - den avføringen er et tegn på en forstyrret tarm og uten hjelp der vil all medisin virke dårlig.

Lykke til.