Viser søkeresultater 1 til 10 av 78

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    38

Standard Sv: Mann på let etter hjelp!

Takker så mye for support og støtte!! Trenger det virkelig nå..

Jeg har nå via telefon snakket med min lege, og alle svar fra siste utredning er ferdig. Og de finner selvfølgelig ingen positive prøver. De konkluderer nå med utbrenthet/tretthetssyndrom eller ME som det også kalles.

Jeg snakket videre med han om ønsket om å prøve levaxin siden jeg mente at over 90% av symptomene er helt lik hypothyreose kombinert med binyrebarksvikt. Jeg mente at det ikke kunne skade om det foregikk i ordnede former og forsiktig. Jeg er jo 100% sykemeldt og ligger for det meste uansett.

Han hadde ikke personlig tro på dette, men til min overaskelse, så var han villig til å prøve. Jeg antydet også dette med T3 som tillegsbehandling, men da ville han ikke det uten å analysere blodverdier etter 2 og 6 uker på levaxin. Så kunne vi om jeg ikke ble dårligere snakkes om 7 uker når alle prøvesvar forelå.

Jeg er sevsagt spent på dette nå, selv om jeg ikke har all verdens forhåpninger til at dette vil virke. Men jeg er glad for at jeg får prøve om det kan hjelpe.

Nå er jeg jo også litt engstelig for at levaxin ikke er tilstrekkelig siden jeg også har klare symptomer på binyrebarksvik i tillegg. Som jeg har lest her inne vil T3 i kombinasjon med levaxin da være den riktige behandlingen.

Når det gjelder min far og min bror, så har vel også de en formening om at dette er tretthetssyndrom (allmennpraktikere). Så jeg har ventet i lengsten (også pga. av utmattelsen) med å forstyrre den utredningen som foregår.

Når det gjelder de testene som dere anbefaler, så har jeg nå bestemt meg for å ta disse nå siden min utredning er så og si ferdig. Som Anisa sier, så er det greit å ha en oversikt over hvordan totalen fungerer sammen, og man får et svar på om alt er som det skal.

Nå ble jeg sliten igjen, så jeg tar en liten pause...

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Sv: Desperat mann på let etter hjelp!

Vel, i min legejournal står det også i diagnosen to ganger at jeg har tretthetssyndrom (uten at legen selv opplyste meg om dette da), min lege ville jo heller ikke at jeg skulle gå opp i medisindosen min fordi mine verdier var innenfor "normalen" så da gikk jeg undermedisinert i lang tid da og ble dårligere og dårligere, til slutt var det et ork bare å måtte løfte armen for å føre mat til munnen, tygge maten var også ganske slitsomt, osv. Så begynte jeg å medisinere meg selv og har gradevis økt dosen pluss at jeg en stund tok tok tilskudd av bioselen (tror jeg det het, er dessverre tom for det nå da) og formen har sakte blitt bedre.

Ennå er jeg i prosessen med å øke medisindosen og jeg kommer til å fortsette med det til jeg føler det er nok;-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av BerKath Vis post
    Takker så mye for support og støtte!! Trenger det virkelig nå..
    Selv tak BerKath, på egne og (tager mig den frihed) på andres vegne.

Men ved du hvad? Har du ikke alderen til den forbistrede meningokok vaccine, der har ødelagt helbredet for så mange her? Se denne tråd startet af Sivcath tilbage i 2007, sidst opdateret for ikke så længe siden. Måske har det relevans for dig, denne ud-af-den-blå-luft-sygdom taget i betragtning?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    38

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Men ved du hvad? Har du ikke alderen til den forbistrede meningokok vaccine,
    Det var nok etter min tid i skolen. Men jeg husker vi fikk sprøyte i millitæret (samme epoke). Vet ikke en gang hva det var!!

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    38

Da har jeg fått min levaxin 50 mikrogram. Det står 1 tablett om dagen!

Kan dette være riktig? Kan jeg kjøre hele systemet i sjokk da? Tenker på om vi også har en binyrebarksvikt. Noe jeg "tror"....

Skal det ikke være 2x25 eller mindre ved oppstart?

Hvis jeg skulle brukt Linothyronin som tillskudd, når burde jeg eventuelt starte med den? Når jeg ikke oppnår effekt med bare Levaxin?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Heisann
    Det er helt normalt å starte med en dose på 50mcg for deretter å øke. Hvis du har binyrebarksvikt (addisons sykdom) er det også helt normalt å bli mye dårligere når man starter på Levaxin. Levaxin er et lagerhormon og det skal vanligvis ikke være nødvendig å dele opp dosen. Kan med hell taes sammen med vit C på¨tom mage. Noen foretrekker morgen, andre kveld. Du får prøve deg frem å se hva som fungerer for deg.

Min erfaring er at bruk av liothyronin (har selv brukt det i 10 år) bør startes når man er riktig medisinert med Levaxin og blodprøvene og symptomene viser at kroppen ikke omdanner nok fra T4 til T3. Det ser du ved at FT4 feks ligger i midtre del av ref området, mens FT3 ligger i nedre refområde.

Nå vet ikke jeg når du var til førstegangstjeneste, men de vanlig vaksinene som ble gitt for noen år tilbake er MMR (røde hunder, kusma og meslinger) og D/T (difteri og stivkrampe), hvis det var enda noen år tidligere var det kun D/T. Dersom du var med på forskningsprosjektet med meningokokk B, ville du nok husket det fordi da ville du vært nødt til å signere på at du deltok på et forskningsprosjekt.

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    38

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Heisann
    Det er helt normalt å starte med en dose på 50mcg for deretter å øke. Hvis du har binyrebarksvikt (addisons sykdom) er det også helt normalt å bli mye dårligere når man starter på Levaxin. Levaxin er et lagerhormon og det skal vanligvis ikke være nødvendig å dele opp dosen. Kan med hell taes sammen med vit C på¨tom mage. Noen foretrekker morgen, andre kveld. Du får prøve deg frem å se hva som fungerer for deg.

Min erfaring er at bruk av liothyronin (har selv brukt det i 10 år) bør startes når man er riktig medisinert med Levaxin og blodprøvene og symptomene viser at kroppen ikke omdanner nok fra T4 til T3. Det ser du ved at FT4 feks ligger i midtre del av ref området, mens FT3 ligger i nedre refområde.

Nå vet ikke jeg når du var til førstegangstjeneste, men de vanlig vaksinene som ble gitt for noen år tilbake er MMR (røde hunder, kusma og meslinger) og D/T (difteri og stivkrampe), hvis det var enda noen år tidligere var det kun D/T. Dersom du var med på forskningsprosjektet med meningokokk B, ville du nok husket det fordi da ville du vært nødt til å signere på at du deltok på et forskningsprosjekt.
    Takk!! Da er jeg igang her. Når burde jeg eventuelt kjenne forbedringer?

Hvilke bivirkner skal jeg være observant mot?

Jeg husker svært dårlig for tiden, men jeg mener da at jeg har underskrevet på noe vaksinegreier..... Fantasi kanskje. Gikk på Evjemoen i det tidspunktet det refereres til. Hvor kan man eventuelt lete opp hvor disse var med på eksperimentet?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Du merker en veldig langsom og gradvis forbedring. Den kan være så langsom at den synes umerkelig. Derfor er tiden inne for å skrive symptomdagbok. Det er derfor lettere å se tilbake på det som er skriftlig også med tnke på hukommelsen.

Opplysninger om hva du fikk når du var i førstegangstjenesten får du hos vernepliktsverket på Hamar. Det er bare å ringe dem:-)

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

hei
    Har du blitt sjekket for borreliainfeksjon?

Lignende tråder

1. Jeg er ved at være desperat.
    Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 08-08-10, 10:49
  2. hei,mann med lavt stoffskifte
    Av tommy i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-10, 14:08
  3. Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
    Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 26
    Siste melding: 14-03-10, 12:28
  4. hei,mann med lavt stoffskifte
    Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-10, 23:19
  5. Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
    Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos menn
    Svar: 16
    Siste melding: 23-02-10, 18:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker