Viser søkeresultater 31 til 40 av 78
-
09-12-10, 14:57 #31
Sv: Desperat mann på let etter hjelp!
Bare for å oppklare: levaxin og liothyronin er legemiddelindustriens svar på det som finnes i en skjoldbruskkjertel og som må erstattes når den svikter. Erfa, eller andre naturlige thyroider inneholder i tillegg også de stoffene som en frisk kjertel produserer som legemiddelindustrien (ennå) ikke tilbyr. Vet ikke om det kom klart fram.
For all del, mange blir funksjonsfriske over lang tid/livet ut på de to medisinene du nevner. Andre blir det ikke og vender seg da til Erfa (og andre tilsvarende medisiner). En del har forbedring på disse kontra de syntetiske.
Tørket svinekjertel var forresten den første medisinen som reddet stoffskiftesyke fra en langsom "svinnsott", og har i disse tider vært over 100 år i bruk.
Tilbake til prøvene dine. Jeg synes både ferritin og b12 så ok ut.
Jeg kan ikke si noe mer, men når man har vært syk så lenge som det ser ut tiil at du har vært så begynn å be om utskrifter av både nye og gamle prøver. NÅR du finner en lege som er interessert i å se HELE deg så vil det være verdifullt og spare tid at han kan bla gjennom tidligere prøver og se utviklingen. Det vil også gi deg mulighet til å dobbeltsjekke prøvene dine.
Om du har fått til en og samme lege så er dette veldig enkelt.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-12-10, 15:22 #32
Jeg skal nok få bestilt noen tester. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan vente stort lengre. Det har gått over ett år med til dels alvorlige symptomer, og jeg orker ikke mer av dette. Et forsøk må være ufarlig med forsiktig medisinering. Jeg ligger jo mesteparten av tiden uansett, så om jeg skulle kjenne på noe i tillegg er meg revnende likegyldig. Kan ikke bli noe galt før vi begynner å nerme oss de øvre grenser uansett.
Noe av desperasjonen ligger jo selvsagt også i at jeg nå er på tur ut av sykepengeordningen og vil få redusert min inntekt så mye at det vil gå ut over livsverk jeg personlig har bygget. Tenker spesielt på hytta vår som ble bygget like før kræsjen. En reduksjon i inntekten vil sannsynlig medføre at vi blant annet må kvitte oss med dette. Da tror jeg ikke en gang T4 og en dæsj T3 uansett vil hjelpe som medisin. :-(
Det værste er at det er helsevesenet som har kastet bort tiden min. Hadde de hatt normal forretningstempo, så hadde man følt at det var verdt det om resultatene ikke lå på bordet.... 80% av tiden siden jeg ble syk har vært ventetid på utredninger, 10% ventetid på resultater... Det er håpløst og til de grader justismord. Tror du det er mange som har fått ødelagt familier og personlige verdier pga. at helsevesenet ikke finner (les: vil) noe.
Hui hvor jeg utbasunerer!!! Kjenner jeg må legge meg nedpå.
-
09-12-10, 16:55 #33
...ja også lurer politikerne på hvorfor folk er sykemeldt så lenge...Fjern ventelistene til sykehusene, så er det ingenting som er et problem. De fleste lar seg jo lett diagnostisere. Vi er dessverre unntak i så måte. Og da blir det jo bare enda verre.
Føler det på akkurat samme måte som deg. Har nå vært sykemeldt litt over 6 måneder...
-
14-12-10, 21:31 #34
Hej BerKath

Har du nogensinde gjort mere ved det?
Kunne din far og bror ikke prøve at finde rette kollega, der foruden at være læge, også er forsker og dermed interesseret og kyndig i metoderne til at finde ud af sjældne diagnoser? Jeg tror ikke en almindelig levebrødslæge kan magte andet end det nemme.... Du har brug for en passioneret læge, der ikke opgiver sin patient, selv når der ellers er forsøgt "alt". De hænger ikke på træer, det ved jeg...
Jeg tror, at du har været for udslidt og for udmattet til at foretage dig andet end at kontakte læger i håb om at møde en med vilje til at udrede dit tilfælde, der selv for en blind, ser ud til at være kompliceret.
Nu forsøger du at holde håbet levende ved at ønske dig en prøvebehandling med Levaxin/Thyroid? Men det er jo ikke enten eller, vel? Der er så mange ting der kan komme i vejen for effekten af stofskiftemedicin, at du må prøve forholde dig neutralt mens du går i gang. Selv for enklere sygdomstilfælde end dit, er det overvejende spørgsmål om længere tid med berg og dalbane, før effekten stabiliserer sig - så hvorfor ikke samtidigt at forsøge at få indblik i, hvordan din overordnet metabolisme fungerer og hvordan er din mikronutrient-status? Begge har enorm indflydelse på både alment helbred, recovery-kapacitet og effekten af lægemidler + kan evt. påvise både evt. fejl og mangler ledsaget af detaljerede metoder/midler til at udbedre disse....
Du bliver nødt til at rette din opmærksomhed på alt det, som systemisk påvirker dine livsprocesser, hvor selv de enkleste afvigelser fra "normalen", over tid kan ødelægge selv det bedste helbred. Du kan jo godt selv se, at det ikke nytter ikke at orke, da tingene kun rodfæster sig mere og dybere i mellemtiden, og bliver det sværere at bedre den dag du ved hvad du fejler... Dette håb må holdes fast ved uanset at depressionen er ved at vinde over een.
Sæt noget mindre lid til lægernes kundskaber (dem har de ikke så mange af som de selv tror) og forsøg at skaffe dig viden om status for dit grundliggende livsprocesser. Det er virkelig på tide.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-12-10, 15:37 #35
Sv: Mann på let etter hjelp!
Takker så mye for support og støtte!! Trenger det virkelig nå..
Jeg har nå via telefon snakket med min lege, og alle svar fra siste utredning er ferdig. Og de finner selvfølgelig ingen positive prøver. De konkluderer nå med utbrenthet/tretthetssyndrom eller ME som det også kalles.
Jeg snakket videre med han om ønsket om å prøve levaxin siden jeg mente at over 90% av symptomene er helt lik hypothyreose kombinert med binyrebarksvikt. Jeg mente at det ikke kunne skade om det foregikk i ordnede former og forsiktig. Jeg er jo 100% sykemeldt og ligger for det meste uansett.
Han hadde ikke personlig tro på dette, men til min overaskelse, så var han villig til å prøve. Jeg antydet også dette med T3 som tillegsbehandling, men da ville han ikke det uten å analysere blodverdier etter 2 og 6 uker på levaxin. Så kunne vi om jeg ikke ble dårligere snakkes om 7 uker når alle prøvesvar forelå.
Jeg er sevsagt spent på dette nå, selv om jeg ikke har all verdens forhåpninger til at dette vil virke. Men jeg er glad for at jeg får prøve om det kan hjelpe.
Nå er jeg jo også litt engstelig for at levaxin ikke er tilstrekkelig siden jeg også har klare symptomer på binyrebarksvik i tillegg. Som jeg har lest her inne vil T3 i kombinasjon med levaxin da være den riktige behandlingen.
Når det gjelder min far og min bror, så har vel også de en formening om at dette er tretthetssyndrom (allmennpraktikere). Så jeg har ventet i lengsten (også pga. av utmattelsen) med å forstyrre den utredningen som foregår.
Når det gjelder de testene som dere anbefaler, så har jeg nå bestemt meg for å ta disse nå siden min utredning er så og si ferdig. Som Anisa sier, så er det greit å ha en oversikt over hvordan totalen fungerer sammen, og man får et svar på om alt er som det skal.
Nå ble jeg sliten igjen, så jeg tar en liten pause...
-
15-12-10, 16:26 #36
Vel, i min legejournal står det også i diagnosen to ganger at jeg har tretthetssyndrom (uten at legen selv opplyste meg om dette da), min lege ville jo heller ikke at jeg skulle gå opp i medisindosen min fordi mine verdier var innenfor "normalen" så da gikk jeg undermedisinert i lang tid da og ble dårligere og dårligere, til slutt var det et ork bare å måtte løfte armen for å føre mat til munnen, tygge maten var også ganske slitsomt, osv. Så begynte jeg å medisinere meg selv og har gradevis økt dosen pluss at jeg en stund tok tok tilskudd av bioselen (tror jeg det het, er dessverre tom for det nå da) og formen har sakte blitt bedre.
Ennå er jeg i prosessen med å øke medisindosen og jeg kommer til å fortsette med det til jeg føler det er nok;-)I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
15-12-10, 17:51 #37
Selv tak BerKath, på egne og (tager mig den frihed) på andres vegne.

Men ved du hvad? Har du ikke alderen til den forbistrede meningokok vaccine, der har ødelagt helbredet for så mange her? Se denne tråd startet af Sivcath tilbage i 2007, sidst opdateret for ikke så længe siden. Måske har det relevans for dig, denne ud-af-den-blå-luft-sygdom taget i betragtning?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-12-10, 16:54 #38
-
16-12-10, 16:59 #39
Da har jeg fått min levaxin 50 mikrogram. Det står 1 tablett om dagen!
Kan dette være riktig? Kan jeg kjøre hele systemet i sjokk da? Tenker på om vi også har en binyrebarksvikt. Noe jeg "tror"....
Skal det ikke være 2x25 eller mindre ved oppstart?
Hvis jeg skulle brukt Linothyronin som tillskudd, når burde jeg eventuelt starte med den? Når jeg ikke oppnår effekt med bare Levaxin?
-
16-12-10, 17:14 #40
Heisann
Det er helt normalt å starte med en dose på 50mcg for deretter å øke. Hvis du har binyrebarksvikt (addisons sykdom) er det også helt normalt å bli mye dårligere når man starter på Levaxin. Levaxin er et lagerhormon og det skal vanligvis ikke være nødvendig å dele opp dosen. Kan med hell taes sammen med vit C på¨tom mage. Noen foretrekker morgen, andre kveld. Du får prøve deg frem å se hva som fungerer for deg.
Min erfaring er at bruk av liothyronin (har selv brukt det i 10 år) bør startes når man er riktig medisinert med Levaxin og blodprøvene og symptomene viser at kroppen ikke omdanner nok fra T4 til T3. Det ser du ved at FT4 feks ligger i midtre del av ref området, mens FT3 ligger i nedre refområde.
Nå vet ikke jeg når du var til førstegangstjeneste, men de vanlig vaksinene som ble gitt for noen år tilbake er MMR (røde hunder, kusma og meslinger) og D/T (difteri og stivkrampe), hvis det var enda noen år tidligere var det kun D/T. Dersom du var med på forskningsprosjektet med meningokokk B, ville du nok husket det fordi da ville du vært nødt til å signere på at du deltok på et forskningsprosjekt.
Lignende tråder
-
Jeg er ved at være desperat.
Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 08-08-10, 10:49 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 26-04-10, 14:08 -
Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 26Siste melding: 14-03-10, 12:28 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 3Siste melding: 06-03-10, 23:19 -
Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos mennSvar: 16Siste melding: 23-02-10, 18:35
Svar med sitat

Bokmerker