Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
06-12-10, 13:02 #16
Sv: Insulinresistens og stofskifte
Min egen læge er normalt en utrolig dygtig mand, og vores samarbejde har tidligere været ganske godt. Han er lyttende og meget forstående, men et eller andet har ændret sig i løbet af det sidste år. Synes ikke rigtigt at han har været tilgængelig, og hans kollegas indstilling til mit stofskifte, var meget kritisabelt.
Afløseren mente at stofskifte retter du bare lige op på et senere tidspunkt, da havde jeg haft symptomer i 4 år, i behandling i 1 år og stadig ikke reguleret ind. Det er jeg så nu, og det viste sig at det var Eltroxinen jeg ikke kunne tåle. Et eller andet, er der i hvert fald sket med min læge.
Mit håb er at en eller anden herinde ved hvad endokrinologen i Pisa hedder og evt. har nogle kontaktoplysninger, er overgået til en insulin venlig diæt, og når der er penge i budgettet overgå til de vitaminer og kosttilskud, som Anisa har listet, og så håbe at der sker noget den vej igennem.
Efter utallige opkald har jeg fundet frem til at lægerne i DK ikke tester for insulin i blodet, de bruger udelukkende fastende blodsukker som markør for insulin resistens, så selvom at hypoglykæmi er en bivirkning af nedsat hypofysefunktion, så bliver der ikke taget højde for det. Jeg har talt en del med Thyrodea foreningen her i DK, og slået på tromme for at man går over til en helhedsvurdering af patienten i stedet for at tro at stofskiftet ikke har indvirkning på noget som helst andet end netop stofskiftet.
2 kg i ødemer, stakkels dig. Du må da have været hævet og øm. Hvilken type mad er du intolerant overfor?
Jeg skal være lidt påpasselig med fløde og creme fraiche, men det er heldigvis også det. I allergisæsonen er det så stort set alt
men det tager vi med 
Lyder som om at du er i rigtig gode hænder ved Dag. Håber at det bliver ved.Diagnose 2008. Velreguleret siden juli 2010

Svar med sitat

Bokmerker