Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
-
23-11-10, 08:53 #11
Sv: Insulinresistens og stofskifte
Dag Schøit på Heggeli vurderer insullinresistens i sammenheng med stoffskiftet på sine pasienter (iallfall på meg)... Men jeg kunne visstnok ikke skylde på det så jeg vet ikke mer om behandling og sånt...
Ellers vil jeg sterkt anbefale disse to bloggene - som omhandler medisin og forskning i dette skjæringspunktet.
http://thehealthyskeptic.org/
http://blog.cholesterol-and-health.com/Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-12-10, 00:02 #12
Hejsa
Jeg skulle lige en tur forbi min egen læge. Jeg er gået i strejke nu. Gider ikke de læger mere, overhovedet.
Tror at det er en separat eksamen på medicinstudiet at man skal være en nar, når man er læge.
Er der nogen der ved hvem den italienske endokrinolog er, hvor han har praksis?
Da du blev diagnosticeret, SMJ, kom du da på Eltroxin og hvordan er du endt med en læge der vurderer det hele?Diagnose 2008. Velreguleret siden juli 2010
-
06-12-10, 06:40 #13
Jeg fikk Levaxin (ikke samme preparat som Eltroxin, men det vi får i Norge = t4) av min allmennlege (fra kommunen). Men jeg valgte å betale for å få vurdering av en privatpraktiserende, med godt omdømme på stoffskifteproblemer. Og det er jeg veldig glad for. Det har nok kostet meg opp mot 10K, men det har det vært verd. (Vel og merke blir jeg da også behandlet for candida og matintoleranse i tillegg til stoffskiftet. Jeg har et nokså "enkelt" stoffskifteproblem, og har ikke langvarige følgeskader.)
Sist endret av smgj; 06-12-10 kl 07:22
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-12-10, 12:17 #14
Hold da op, det lyder da som en dyr omgang.
Jeg er på dagpenge, da jeg ikke har noget arbejde. Derfor har jeg ikke rigtig råd til at igangsætte noget større projekt ang. stofskiftet.
Candida synes jeg at jeg hører en del stofskiftepatienter være en del ramt af.
Har du fået det bedre som følge af din diæt?
Levaxin er vist det 3 præparat man bruger her i Danmark. Eltroxin først, Euthyrox derefter og så Levaxin.
Du er da ny diagnosticeret, føler du at diagnosen passer? Du skriver depressionssymptomer? Undskyld, jeg spørger meget
Det er helt i orden, hvis du ikke har lyst til at svare på dem alle
Diagnose 2008. Velreguleret siden juli 2010
-
06-12-10, 12:47 #15
Ja, det var dyrt, men fordelt på 3 omganger da. Og en god del er medikament/kosttilskudd for å behandle candida/matintoleransen. Jeg betalte 1800Nkr for en dobbelttime hos legen. De har jeg hatt to av. Og så noen prøver i tillegg. Om man har råd må hver enkelt vurdere. Kanskje kan man klare å finne en vanlig lege som også er god. Jeg var så heldig å ha råd til å betale meg bort fra letingen. Det er fryktelig dyrt å være sykemeldt over tid også.
Jeg har definitivt blitt bedre i magen. Går nå på potta én gang daglig i stedet for fire ... sparer tid på det.
Og har tapt 5 kg samtidig.
Men jeg er ikke ferdig med kuren. Jeg skal nå begynne å teste de matvarene jeg har utelatt for å se om jeg tåler/ikke tåler dem.
Jeg brukte levaxin og hadde god virkning av den. Kunne ha levd med den, men har det bedre på Erfa. (Ikke væskeansamlinger i kroppen - slapp 2kg vann umiddelbart. ) Det gjenstår bare litt finjustering av dosen.
Jeg var diagnostisert i mai, men har nok hatt det i utvikling de siste 3-5 år... Jeg har antistoffer (anti-TPO) over 1300 og TSH 6,62 så det er ingen tvil om min diagnose, heldigvis. Og ja, jeg ble deprimert, trøtt, lei, sur og sinna på mannen.. Det står mer om det i bloggen. Spør om du lurer på noe.
Du antyder
at arroganse er pensum på legestudiet - allmennlegen min var ikke villig til å godta at jeg valgte noe annet enn levaxin. Jeg har kvittet meg med ham.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-12-10, 13:02 #16
Min egen læge er normalt en utrolig dygtig mand, og vores samarbejde har tidligere været ganske godt. Han er lyttende og meget forstående, men et eller andet har ændret sig i løbet af det sidste år. Synes ikke rigtigt at han har været tilgængelig, og hans kollegas indstilling til mit stofskifte, var meget kritisabelt.
Afløseren mente at stofskifte retter du bare lige op på et senere tidspunkt, da havde jeg haft symptomer i 4 år, i behandling i 1 år og stadig ikke reguleret ind. Det er jeg så nu, og det viste sig at det var Eltroxinen jeg ikke kunne tåle. Et eller andet, er der i hvert fald sket med min læge.
Mit håb er at en eller anden herinde ved hvad endokrinologen i Pisa hedder og evt. har nogle kontaktoplysninger, er overgået til en insulin venlig diæt, og når der er penge i budgettet overgå til de vitaminer og kosttilskud, som Anisa har listet, og så håbe at der sker noget den vej igennem.
Efter utallige opkald har jeg fundet frem til at lægerne i DK ikke tester for insulin i blodet, de bruger udelukkende fastende blodsukker som markør for insulin resistens, så selvom at hypoglykæmi er en bivirkning af nedsat hypofysefunktion, så bliver der ikke taget højde for det. Jeg har talt en del med Thyrodea foreningen her i DK, og slået på tromme for at man går over til en helhedsvurdering af patienten i stedet for at tro at stofskiftet ikke har indvirkning på noget som helst andet end netop stofskiftet.
2 kg i ødemer, stakkels dig. Du må da have været hævet og øm. Hvilken type mad er du intolerant overfor?
Jeg skal være lidt påpasselig med fløde og creme fraiche, men det er heldigvis også det. I allergisæsonen er det så stort set alt
men det tager vi med 
Lyder som om at du er i rigtig gode hænder ved Dag. Håber at det bliver ved.Diagnose 2008. Velreguleret siden juli 2010
-
06-12-10, 13:14 #17
Min allennlege var også flink og grei inntil at jeg tråkket på hans profesjonelle tær... Hadde jeg fortsatt på levaxin hadde jeg nok gått der - og vært fornøyd med legen også.
Ad maten vet jeg ikke ennå, men hovedmistanken er at det kan være noen melkeprodukter.
Jeg lurer på om ikke Sonja her inne har hatt noen av de samme problemene du skriver om -søk og les.
-
06-12-10, 13:20 #18
Jeg tror at når Lars Omdal kan basere en praksis på at der er sammenhæng mellem bla. insulin resistens og stofskifte, så tror jeg at flere patienter lider af det. De bliver bare ikke hørt.
Jeg skal bestemt også lede noget mere herinde, jeg er bare lidt klemt af eksaminer også. Jeg er deltidsstuderende, så jeg er lidt overvældet og eksamensramt. Mine briller er ikke længere store nok til at være foran mine øjne der er firkantet af læsningDiagnose 2008. Velreguleret siden juli 2010
-
04-01-11, 23:25 #19
Hej med jer
Jeg er blevet behandlet for lavt stofskifte i snart tre år. En ting, det ikke har været muligt for mig at ændre er min vægt. Jeg har - efter jeg har fået Hashimotos og lavt stofskifte - øget vægten fra 63 kg til 80 kg.
Jeg har nævnt for min privat praktiserende læge, at jeg gerne ville undersøges for insulin resistens, da jeg har hørt at det kan følge med stofskifte sygdom.
Svaret var: Det kan du ikke blive.
Hvorfor: Fordi det ikke giver mening.
Hos min endokrinolog spurgte jeg om det samme. Der var svaret: Det kan man ikke. Vi kan ikke lave disse undersøgelser i Danmark.
Er der nogen af jer, der er blevet undersøgt for insulin resistens?
Og ved I hvad en sådan undersøgelse hedder?
Bedste hilsner
HelleSist endret av Helle Sydendal; 05-01-11 kl 00:13
-
04-01-11, 23:33 #20
Jeg har oplevet samme vægtøgning. Måske burde jeg også tænke insulinresistens men det gør jeg ikke i endnu.
Lyder sært, hvis man ikke skulle kunne undersøge det i DK. Her kan du læse lidt om det: http://www.pcoinfo.dk/Foreningen/Lin...liske-forhold/
Svar med sitat

Bokmerker