Viser søkeresultater 151 til 160 av 191
-
04-12-10, 18:18 #151
Sv: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda
Gunnda, forskning viser at beroligende musikk kan senke stresshormoner. Spør på sykehuset om de for eksempel har musikk til utlån.
Musicure.com har laget musikk med tanke på syke mennsker.musicahumana.com bedriver forskning på dette emnet. jeg vil tro at skehuset har denne musikken. jeg har to cd' er fra serien, de er fine som avspenningsmusikk. dette å plugge deg til denne musikken, eller få den via en lydpute, vil hjelpe kroppen til å spenne av før operasjon.
Lykke til, jeg tenker på deg Gunnda
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-12-10, 20:35 #152
Facts About Inflammatory Myopathies (Myositis). Dermatomyositis (DM), Polymyositis (PM) & Inclusion-Body Myositis (IBM) Virker mere "behandlingsvenlige" end en "løbsk" hypothyreose, ser det ud til, men det bedste ville være slet ikke at have det "skidt". Dermatomyositis (DM) og Polymyositis (PM) angriber mest kvinder. Jeg kan ikke lade være med at tænke (frygte) at det er lægernes hovedløse ordre om at reducere medicinen i 2007 pga. lavt TSH, der kan have trigget kroppens antistoffer mod muskelmassen.
Krydser fingre for dig hele mandag, Gunnda
Og håber du kommer snart hjem fra hospitalet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-12-10, 21:49 #153
Anisa
...dette høres logisk ut.
Så lenge det er åndedrag i meg ,holder jeg fast på at jeg ble syk/sikkert flere områder, etter jeg ble med. ned, og det kom akutt--6 uker senere, og jeg har da hele tiden regna med at da hadde jeg ikke mere å hente fra den gamle/høye dosen min....Kroppen sa stopp.....
De skal få en del spørsmål fra meg ved neste legetime....men redd de ikke vet....alle i dette systemet er jo TSH-tro(sykehus).Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
09-01-11, 11:37 #154
Kjære dere, godt nytt år alle sammen!!
Det er stille herfra..har gått rett i kjelleren...
Jeg fikk omgangssyken i jula og sliter med "noe i bringa(brystet)".
Det er fire år siden jeg ble binyresyk, og håpet vel at kroppen kunne klare NOE på egenhand, stressdoserte derfor ikke...og du, og du.
Nå føler jeg meg som et egg der all innmat er blåst ut, rast 3 kg på få dager, og går rundt som i narkose.
Hvor dum går det an å bli.
Ikke eksempel til etterfølgelse.
Den lite hyggelige brenninga i musklene er intens.....
Året går seg vel til!!!

(Venter fortsatt på svar fra biopsien...skulle ta 6-8 uker, så noen uker til...)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
09-01-11, 12:27 #155
Så fint å høre fra deg, Gunnda!
Så mye du skal tåle....
Jeg håper du stressdoserer nå?

Tenker på deg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-01-11, 12:27 #156
Hei Gunnda
Synd å høre at formen ikke er på topp og gjett om jeg kjenner meg igjen når det gjelder å stole på at binyrene skal "klare litt selv". Man vil jo liksom ikke ta mer medisiner enn man må, og derfor blir det slik. Men det blir ikke alltid slik vi håper og tror. Jeg krysser fingrene for at du har satt i gang stressdosering nå og at formen din blir i rask bedring.
-
09-01-11, 17:17 #157
STRESSDOSERING ?
Ja...jeg har gått opp til 40mg, men tar bestandig noen dager før jeg merker bedring av doseøkning av HC også.....mulig jeg må høyere....får se...nå er jeg mer død enn levende....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
09-01-11, 18:03 #158
Hei Gunnda!

Noen tanker:
Jeg vil kanskje tro at du naturlig nok må ha mere kortisol enn andre med binyresvikt fordi:
Du trenger kortison for å dempe betennelsen i musklene dine; får du ikke nok blir du raskt dårlig. Du trenger også kortison pga binyrene dine. Og når du i tillegg har noe "oppatpå" dette, trenger du enda mer...
Føler med deg Gunnda...
-
10-01-11, 21:18 #159
Kære Gunnda
Jeg ved ikke så meget om dette men vil bare ønske dig god bedring
Klem
Nielsigne
-
22-01-11, 10:11 #160
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Lignende tråder
-
Nybegynner
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 09-12-15, 20:35 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Nybegynner spm... ;)
Av Grace i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-08, 13:41 -
Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 02-06-08, 15:59

Svar med sitat

Bokmerker