Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
29-11-10, 19:15 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Å trappe ned sakte høres fornuftig ut. Skal lese mer om det. Jeg er neimen ikke sikker på hva som er hva av symptomer. Har prøvd å trappe opp med hc, men det har ikke blitt bedre, heller verre. Det er et puslespill jeg mangler samtlige brikker på nå. Får lese meg opp. Finnes det leger som er spesiellt gode på binyrer? Gjerne private. Er ikke akkurat forelsket i endokrinologene på sykehusene.
-
30-11-10, 06:23 #2
Det er mange som anbefaler en lege på heggeli helhetssenter i Oslo, med initialer D.S.
På Balder er det veldig opp til hver enkelt lege, høres de tut som. det virker ikke som om de har en enhetlig politikkk. Så du kan risikere å ligge veldig dårlig på prøver, og ikke få HC. Men jeg vet ikke hvor positiv denne legen på Heggeli er til bruk av HC.
Har du lavt stoffskifte? Hva og hvor mye bruker du av medisiner?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-11-10, 17:05 #3
Jeg har lavt stoffskifte ja. Går på 100 mg levaxin akkurat nå. Skal gjøre noen endringer, men må ta en ting av gangen. Trodde det var binyrene det var noe i veien med, men har ikke fått det bedre som sagt. Nå trapper jeg ned med 2,5 og til dagen for å se hva som skjer da. Frustrerende. Hadde håpet at hc ville gi mer ro i kroppen, men nei.
-
30-11-10, 17:07 #4
100 mg levaxin er ikke så mye. Kanskje kroppen din trenger mer? jeg tror jeg ville forsøkt å sjekket ut om det var stoffskiftehormoner det var for lite av, og heller latt Hc dosen være.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
30-11-10, 17:13 #5
Jeg har prøvd ulike doser, uten effekt med levaxin. Hc har gjort meg klarere i hodet, men jeg er også mye mer urolig. Må sjekke om den følelsen forsvinner ved nedtrapping. Føler alltid det er slik at bak enhver virkning kommer en bivirkning. Lei av det nå.
-
30-11-10, 18:07 #6
Hvis levaxin ikke har effekt, bør du kanskje prøve noe annet? legge på liothyronin eller spørre om Erfa? Har du snakket med legen om dette?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
04-12-10, 07:31 #7
Hanna....når du tar Hc vil den indirekte virke på T3 og du får mer av dette inn i cellene(svært enkelt forklart).
Da jeg fikk på vist slitne binyrer, steg verdien av fT3 etter kort tids bruk...dette kan våre årsaken til at du får klarere hode, akkurat som Vigdis sier.
MEN-- dosen din er forholdsvis lav på Levaxin, så ved å øke denne kan du se om su selv vil klare å konverte mere T3, og det hadde jo vært det beste, så sant du ikke har tatt prøver av kortisol da, og disse er positivt for lave..Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker