Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
29-11-10, 17:31 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
hei Hanna1981
Denne tråden er for ALLE som tror de har, eller har binyreproblemer. velkommen til å skrive så mye du vil her!
ja, HC virker litt etter litt. Og hormoner er en langsom prosess. 20-25 mg regnes som en fysiologisk dose. det betyr at ca 20 - 25 mg er likt det kroppen din produserer hver dag- det er nok derfor legen din vil holde deg der. 15 mg høres lite ut. Hvor lenge har du brukt HC?
For noen av oss, som Rufus og meg, og det er noen til her, var 20-25 mg for lite. Kanskje når ikke alt dit det skal? Jeg gikk på en slik høy dose, 32.5 mg, noen måneder. så ble jeg bedre, og kunne trappe ned. jefferies har i sin bok Safe use of cortisol et par slike historier om mennesker med lavt stoffskifte som måtte ha mer enn 20 mg for å ha det godt. han var spesialist, og godtok at for dem var det slik.
For mye korisol: hetetokter, varmefølelse, du legger på deg. Sikkert flere bivikninger ved for høy dose (les. mer enn du trenger)
Nå bruker jeg 22.5 mg og har det fint der• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker