Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    29

Standard Sv: Tolkning av blodprøvesvar

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    jeg er alltid så imponert over folk som kan gi garantier. Hvordan begrunnet han det?
    Det begrunnet han med at blodprøvene mine (se innlegg # 13) var helt normale. FT4 på 10, var ikke unormalt. Jeg prøvde å si at når FT4 var under normalen, men TSH innen normalområdet, så kunne jo dette være et tegn på at det var noe galt med kontrollapp. i hypofysen. Da trakk han på smilebåndet og fortalte meg at dette var svært sjeldent og at dette ikke gjaldt meg. Han mente at alle mine blodprøveverdier som var i nedre del av referanseomr. var helt normalt, og ikke et tegn på sykdom. Det kliniske bildet spurte han ikke om...

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    29

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Så er det jo sånn at nesten alle symptomer på lavt stoffskfite også finnes i en ME-diagnose. Mange av målingene også.
    ME kan man ikke gjøre så mye med, så hvorfor ikke se om en prøvebehandling på stoffskfitet hjelper ?
    You tell me...

Jeg opplevde det som han overhodet ikke var intr. i å forholde seg til hypothyreose (som jeg var henvist for) i det hele tatt. Hørte jo på måten han snakket på, at han vinklet inn på ME etter å ha tilbringt et par min. på legekontoret hans. Jeg prøvde å argumentere etter beste evne, men han var ikke særlig lydhør. Hadde jo selvsagt klart å glemme (surprise!!) notatene mine + gamle blodprøver hjemme, så jeg husket nok bare 30 - 40 % av det jeg hadde tenkt å ta opp. Så da vet jeg jammen ikke hvor jeg skal sette kurs mot nå..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Høres jo ut som at legen glemte å ta ut bomulsdottene i øra sine
    Nei det er ikke så greitt dette......

Du får vel rane et apotek da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Bomull Vis post
    Det begrunnet han med at blodprøvene mine (se innlegg # 13) var helt normale. FT4 på 10, var ikke unormalt. Jeg prøvde å si at når FT4 var under normalen, men TSH innen normalområdet, så kunne jo dette være et tegn på at det var noe galt med kontrollapp. i hypofysen. Da trakk han på smilebåndet og fortalte meg at dette var svært sjeldent og at dette ikke gjaldt meg. Han mente at alle mine blodprøveverdier som var i nedre del av referanseomr. var helt normalt, og ikke et tegn på sykdom. Det kliniske bildet spurte han ikke om...
    Hmmm...det er vel det jeg kaller for (dårlig) kvalifisert gjetning. Enten det eller så har han med røntgensynet sitt vurdert hypofysen din. Beklager å måtte si det, men dette ville ikke vært en vurdering jeg ville følt meg trygg på, nettop fordi det ligner mer en gjetting enn en vurdering. Du har krav på en ny vurdering i henhold til pasientrettighetslovens paragraf 3. Be fastlegen sende en ny henvisning, du trenger ikke begrunne dette.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Ønsker tolkning av nye blodprove resultat...
    Av Hassan i forumet Blodprøver
    Svar: 6
    Siste melding: 06-03-10, 06:37
  2. Hjelp til tolkning av blodprøver
    Av Lotta i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 24-06-08, 18:36
  3. Ulik tolkning av prøver
    Av Mendi i forumet Blodprøver
    Svar: 14
    Siste melding: 16-05-07, 17:32

Bokmerker