Viser søkeresultater 31 til 33 av 33
-
22-11-10, 10:37 #31
Sv: Dårlig på Thyorid fra Erfa
Binyrer?
Min energi gikk skikkelig opp da jeg startet med thyroider. Etter en stund kom energitap, svimmelhet og problemer med å fungere. jeg tok mer pauser enn jeg fikk jobbet. Alt var tungt. Og ble bare verre og verre. Det var binyrene for meg.
Jeg ville fått tatt en 4x spyttprøve for å finne ut av det. Husker ikke hvordan du fungerte på levaxin? Noen her på forumet har det best på en miks av thyroid og levaxin, de tåler ikke høy T3, og har det bedre når T4 kommer høyere. Husk at når du går på thyroid bli T4 lavere, mens T3 blir ofte høyere enn på levaxin.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-11-10, 10:59 #32
Sv: Er medisinert men mangler det lille ektra
Jeg opplevde ved overgang til Erfa at Erfa ikke var like sterkt som Levaxin. Gikk på 125 mcg Levaxin og byttet til 90 g Erfa og 50 mcg Levaxin, og ble etter noen måneder kraftig underdosert! Går nå på 3,5 grain Erfa (210 g) med tilskudd av hydrocortison for binyrer, og formen har steget ganske bra de siste månedene- i forhold til hvor jeg var, i alle fall.
Jeg vil anta at du er underdosert, og at du kanskje har problemer med binyrer. Det med binyrer er viktig å få sjekket opp. Du kan bestille spyttprøver hos www.scandlab.com.
-
22-11-10, 13:16 #33
Sv: Dårlig på Thyorid fra Erfa
Jeg ble jo veldig frisk etter å ha gått over fra levaxin til thyroid.. fra "død" til levende på en liten stund. Så utpå sommeren etter å ha brukt thyroider i ca 2-3 måneder begynte jeg å slite med voldsom rask puls oppe i 160 -180 bare jeg reiste meg og ble sliten bare jeg gikk fra stol til stol. Da var dosen oppe i 165 mg. Tok også binyreprøver som viste at de slet; noe som er ganske så vanlig når man har lavt stoffskifte og har brukt kun levaxin..
Jeg tolker mine symptomer dengang som en kroppslig overreaksjon på noe den ikke hadde fått på lang tid; altså stoffskiftehormoner som virket og dårlige binyrer.
Etter dette trappet jeg dessverre ned på thyroider og blandet med levaxin; skulle aldri ha gjort det! Så nå har jeg vært helt oppe i 225 mg, men har nå redusert ned til 165 mg ( dette har jeg drevet med siden starten av september med binyrestøtte) fordi jeg etterhvert har følt meg ubehagelig "giret" på sistedoseringen 180 mg. Følte at jeg dirret innvendig..
Så jeg tolker symptomene dine som at binyrene dine sliter. Du kan prøve å smøre deg skikkelig inn med hydrocortisonsalve og kjenne etter om det virker. Å stå på fysiologiske doser hc er jo den behandling mange bruker her inne for at binyrene skal komme seg. Det er også vanskelig å finne rette dosen thyroid uten hc også, fordi du vil føle deg hypo ( og ofte hyper samtidig) uansett om dosen er stor nok eller ikke.
Jeg bruker forresten pregnenolone som binyrestøtte i tillegg til et binyrekonsentrat. Føler meg i relativt god form, og har krefter til det meste av hverdagens utfordringer nå. Men har litt å hente på maximal form enda; blir f.eks veldig satt ut av virus, menstruasjon osv enda.. Men har lært meg å stressdosere med hc krem slik at jeg ikke detter ned så mange steg i rehabiliteringsprosessen etter slike episoder.
Lykke til, skjønner du har slitt en stund. Du har fortjent bedre dager nå!
Lignende tråder
-
Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifteSvar: 124Siste melding: 27-08-11, 18:41 -
Hvorfor mangler vi medicin?
Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-09, 17:24 -
Svingninger i tsh/medisinert
Av lillybell i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 24-09-09, 22:01 -
Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
Av Nettverk i forumet TSHSvar: 17Siste melding: 10-02-08, 16:16 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker