Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
21-11-10, 10:40 #18
Sv: Homøopati og lavt stoffskifte
Jo, jeg håper også at Lona oppdaterer, og syns det er nyttig å lære om flere innfallsvinkler. Det trenger vår sykdomsgruppe sårt til, av den grunn at skolemedisinen jo har forenklet behandlingen til det absurde.
Jeg har likevel tillatt mag å komme med noen advarsler av rent menneskelige grunner.
Så en begrepsorientering. Når man behandles med homeøpatiske remedier, ble det poengtert av begge de behandlerene jeg var hos. Og de mente ikke homeopatisk Jod. De mente Jod (kelp).
Hvis det er homeøpatisk jod du mottar, så kan ikke jeg se at det har noen innvirkning på situasjonen.
Det som har stor innvirkning, er jo at kroppen lager mer TSH (forutsatt at dettes produksjonsapparet er iorden) som vil slippe mer av kroppens jod inn i kjertlen - forutsatt at det er med å få da.
Og bare til rådet mitt om en skolemedisinsk utredning.
Vi har jo bevitnet gang på gang at den ikke er bra nok, at spesielle tilfeller blir oversatt - tilogmed at gravide ikke får den behandling systemet selv har anbefalt. Og man blir møtt med aroganse og uhøffligheter.
Mange grensetilfeller blir også nektet undersøkelse.
Men likevel......
Jeg har opplevd dette selv, og det var vel derfor jeg valgte å oppsøke alternativer, og hadde jeg hatt mulighet den gangen hadde vel jeg også havnet i Schweiz.......
Men jeg hadde nok forsøkt å ri to hester.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte av anoreksi
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 339Siste melding: 29-07-11, 21:28 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt stoffskifte?
Av Varla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 22-10-07, 19:21 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker