Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
20-11-10, 15:58 #8
Sv: Har lyst til å slå opp med fastlegen - men hvordan finne en grei, ny?
Det er ikke lett å finne en virkelig god lege. De er bare mennesker de også. Og mange mangler empati, de bryr seg kun om blodprøver og ikke om de klagene vi gerne legger fra oss på legekontoret. De er overfladiske, stresset, du kan lett føle deg avvist. Eller de blir, som du beskriver, provosert av at du velger å forholde deg til en lege til, og lytter til hans råd, som er annerledes enn fastlegens råd.
Det minner om et ekteskap slik han uttrykker seg. Du er nesten, eller helt utro, og det vil han ikke ha noe av. Da kan du like gjerne gå. Kan en fastlege si slike ting som han sier til deg? Det er jo han som yter service, og du kommer for å få noen av tjenestene han tilbyr.
Uansett er du tydeligvis en brysom pasient, og det vil han helst slippe. Tenk så intellektuelt og faglig stimulerende det kunne være for ham å ha en pasient som gjør noe annet, noe han ikke har hørt om? Kanskje det til og med resulterer i at pasienten blir bedre? Det måtte da være spennende å se noe slikt? Jeg får jo også assosiasjoner til presteskapet. Her kommer du med vranglære. Ut av kirka med deg!
Håper du finner en god lege
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Noen som vet en grei lege i Porsgrunn/Larvik/Sandefjord?
Av sivcath i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 15-03-16, 07:44 -
Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
Av minus i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 05-06-13, 20:19 -
hvordan finne ut om trette binyrer?
Av isa1 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 28-06-08, 16:17 -
til fastlegen i morgen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 14-06-06, 11:37 -
Får ikke hjelp av fastlegen
Av i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 08-04-05, 16:33

Svar med sitat
Bokmerker