Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
27-10-08, 10:56 #1
Jeg har nylig fått konstantert latent lavt stoffskifte
Jente 25 år fra Oslo, nylig fått konstantert lavt stoffskifte. Eller rettere sagt latent lavt stoffskifte.
Har ikke vært bra de siste fire årene, men først nå har jeg klart å finne en lege som tok meg på alvor..
Har slitt veldig med vektøkning, og generellt dårlig form. Dette toppet seg mens jeg var gravid og har blitt verre etter at jeg fødte for snart 8 mnd siden.
Har fått levaxin, men ikke merket stort til virkningen av det enda. Når burde jeg kunne merke virkningen av medisinene? Eller når merket dere noe?
Veldig glad for å finne dette forumet, virker som det er mange mennesker med særdelse mye kunnskap her
Så det er altså kort om meg!
-
27-10-08, 11:51 #2
Re: Jeg har nylig fått konstantert latent lavt stoffskifte
Hei.
Du har sikkert vært gjennom "kverna" (den langsomme typen) og da forstår du sikkert nyten av å utdanne deg selv så godt du klarer i din egen sykdom.
Det er viktig - da kan du lettere komunisere med behandlere og du blir sikkrere på hva du kan godta - og ikke !
Det er lenge siden jeg startet, og jeg vet ikke hvor relevante mine opplysninger kan være for deg, men jeg merket faktisk ikke noe.
Jeg hadde innsett at det ikke ble idrett for meg, men fortsatte jo å trimme litt. Trodde det ville hjelpe, men jeg syns ikke det heller.
Det gjorde vondt i kroppen min, og det var jo mitt hovedfokus. Og det ble ikke bedre.
Men - vi er jo kroppslig sett forskjellige og det er flere måter å få lavt stoffskifte på. Derfor vil du sikkert sikkert få ulike svar på ditt spørsmål.
Du får prøve å finne ett som passer for deg.
Så tar det tid da.
Det er en tolmodighetsprøve av de store, men strekk den ikke for langt. Forlang en behandling som virker, og gi deg ikke før du er fornøyd ! Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-10-08, 19:00 #3baremei Gjest
Det varierer med hvor lenge du har gått syk, hvor ille det er og hvilken dose du har fått.
Generelle spørsmål får generelle svar.
Men generelt (!) tar det ca 6-8 uker før du merker noen spesiell forskjell, noen få merker det etter et par ukers tid, andre igjen må vente enda lenger og øke dosen 2-3-6 ganger, avhengig av de samme faktorene som over.
-
27-10-08, 21:46 #4
He he, ja var vel litt vasnkelig å svare på det spm der.
Jeg har vært syk ganske lenge. men de har ikke funnet ut av det før nå.
Leste et sted at noen skrev man burde merke noe etter 14 dager og jeg merker ingenting så syns det var litt merkelig.
Men skal på ny kontroll om 2 uker så da blir det nok kanskje en endring på dosen
Uansett takk for svar!
-
29-10-08, 13:41 #5
Hos meg kom ikke virkningen før etter ca 3 mnd :-)
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
17-11-08, 12:31 #6
Virkning av Levaxin?
Når merket du virkningen av medisineringen?
Finns det noe svar på når man burde begynne å merke noe?
Vet at dette er et utrolig generelt spørsmål, så jeg forventer ikke noe annet enn et generelt svar
-
17-11-08, 13:21 #7
Re: Virkning av medisin?
Hei, jeg kan bare svare for meg og vet at det er store variasjoner for oss med lavt stoffskifte. Noen mener at tiden man har gått syk før behandling er den tiden det tar for kroppen å bli bra igjen. Hvor lenge man har gått syk er, i hvert fall for meg, umulig å vite..
Da jeg startet på levaxin i sommer hadde jeg store forhåpninger om å bli frisk og âmeg selvâ i løpet av kort tid, i hvert fall før høsten. Men det gikk ikke akkurat helt som planlagt!
I dag, 5 mnd etter oppstart av levaxin og blodpr. innenfor normalen, har jeg fortsatt mye et stykke igjen. Er mye sliten og trøtt, og har ennå til gode å ha den gode følelsen av å være ordentlig uthvilt. Men mye har bedret seg, men det går sakte.
Du lurte på hvor lang tid det tok før man merker bedring. Det er litt vanskelig å si, nettopp fordi man(jeg) blir sakte bedre. Trodde jeg skulle våkne opp en dag og føle at ânå er jeg friskâ, men slik var det ikke for meg. I tillegg varierer formen i løpet av dagen. Etter 6-8 uker vil jeg si at jeg var merkbart bedre. Var i en lang periode før jeg gikk til legen plaget av mye stress i kroppen, var ingenting som skulle til for at jeg stod å dirret. Var stresset da jeg la meg for å sove på natten, og våknet mye opp av mareritt. Dette gav seg gradvis etter noen uker på levaxin.
Var sykemeldt i sommer og har gradvis økt arbeidsmengden utover høsten. Er fortsatt veldig sliten etter jobb, men har innfunnet meg med at de dagene jeg jobber kan jeg ikke ha planer på ettermiddagen. Men dette håper jeg skal bli bedre i løpet av en tid..
Ble litt langt dette her. Men lurer som deg fortsatt på når jeg skal bli helt bra!!
Hvor lenge har du stått på levaxin? Merker du ingen bedring?
Hilsen Elly
-
17-11-08, 14:39 #8
Jeg har gått på det i ca 7 uker, kan ikke si jeg merker stort. Egentlig ikke noe i det hele tatt.
Det største problemet er vel vekten miun, og den har ikke endret seg etter jeg begynte med medisiner, i hvertfall kke annet enn oppover. :(
Men jeg får vel bare prøve å ha tålmodigheten da....
-
17-11-08, 15:58 #9
Hvordan har du oppdaget at du har lavt stoffskifte da ?
har du antistoffer ?
Hva var prøveverdiene dine ?
Hvor stor er dosen ? Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-11-08, 20:40 #10
Jeg begynte å gå ned i vekt etter noen uker. Grunnen til det kan ha med at jeg var forholdssvis innaktiv den første tiden, og lå mye på sofaen. Men da jeg begynte å få mer energi gikk jeg (fortsatt i sakte tempo!) ned ca 2-3 kg. For tre uker siden har jeg i tilegg forsøkt med liothyronin, og har på kort tid gått ned 2 kg til. Tror ikke jeg er overdosert, og gikk også ned på levaxindosen ved oppstart med lio.
Nå vet jo ikke jeg hvordan formen din er, men kan jo som med meg henge sammen med at du er lite fysisk aktiv nå?! Vet ikke, men det tar sikkert også litt tid før kroppen får opp forbrenningen hvis du har gått med dette lenge. Også mange som startet med en veldig lav dose, og øker sakte. Da vil det ta lang tid før du er oppe på optimal dose. For meg gikk det greit å øke dosen raskt, men ser her på forumet at det er mange som har brukt et år på å komme opp i dose.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Ny på forumet: Mange tanker om et lavt stoffskifte som nylig har blitt verre.
Av Innana i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 23-03-10, 21:27 -
lavt stoffskifte nylig oppdaget.
Av veronica_86 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 25-03-08, 20:56 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24
Svar med sitat
Bokmerker