Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Hybrid View
-
04-11-08, 11:37 #1
Sv: Lavt stoffskifte (med antistoffer)
Medisinvalg i vår sykdomsgruppe er et ikketema.
Våre behandlere har i samarbeid med myndigheter og produsenter bestemt av vi skal klare oss med bare en medisin.
Valget er fundert på en teori.
Man teser at T4 er den viktigste av kjertelens produkter. Kroppen selv lager stoffskiftehormoner av denne.
Hvorfor kjertelen også produserer dette, og endel andre hormoner, anser man betydningsløst.
Jeg vil jo sette et meget stort spørsmål ved om kjertelen produserer hormoner som ikke brukes, men det er en konsekvens av den tenking som ligger til grunn for dagens behandlingsregime.
En konskvens av dette blir jo at vår sykdomsgruppe fratas enhver mulighet til individuell tilpassing som jeg mener alle sykdomsgrupper må ha.
Du belyser jo på en innlysende måte hvor viktig det er.
På mitt direkte spørsmål til en behandlende lege ved Aker Hormonlab opplyses det at 10-12% ikke blir bra av dagens behandling.
Det eksisterer ikke noen form for statistikk på området, så dette er et løst anslag gjort av den ene parten (behandlersiden) som jo må forsvare sitt selvvalgte behandlingsregime av oss.
Jeg ser for meg at man i fremtiden MÃ… løse opp dette å tillate flere produkter i behandlingen.
Hvordan vil man da omtale den tia vi lever i nå ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker