Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
Tråd: Mye vondt i magen?
-
15-11-10, 15:40 #11
Sv: Mye vondt i magen?
Jolene...du tør vel ikke gi deg selv en prøveperiode på et halvt år?
Medisin får du tak i !!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
15-11-10, 17:28 #12
Jeg forsøkte å be legen om det, og hun tok nye prøver. Hun var redd for å medisinere meg pga. overbelastning på hjertet eller noe. Jeg håper å få med legen etter hvert da jeg synes det er litt skummet å gjøre det alene...
Jeg skal jo også til Heggeli, så kanskje de kan hjelpe.Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
15-11-10, 17:46 #13
Det er jo viktig å få fastslått om det er antistoffer, eller om det er en feilmåling. Har man reelle antistoffer så er det som å være gravid (min antakelse

Enten har man dem, eller ikke.
200 er såvidt jeg kan bedømme et resultat som regnes positivt......
Alle over 100 er det.
Den grensen er forøvrig skjøvet foran seg - omtrent som en moralgrense altså
(også min antakelse)
Den var 30, så ble den 60 - nå er den blitt 100.
Men det kan likevel godt være at man har reelle antistoffer på en tavere tall enn 100.
FinNålsBiopsi kan bedømme resultatet sikkert.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-10, 18:27 #14
ME er bare tull. ME gir de når de ikke vet hva det er. Det er opplagt stoffskiftet ditt. Da blir man ufattelig sliten og trøtt hele tiden. Jeg forstår ikke den dag i dag hvordan jeg klarte å gå på do bein så sliten som jeg var før levaxine.
Jeg har tatt blodprøver for allergi, hvor det testet negativt på matvarepanelet, (tester allergi jevnlig), men jeg vet at hvete ikke er bra for magen min. Laktose går greit, jeg trodde en periode det var laktose som gjorde det og drakk kun havremelk, men det viser seg at det er hvete som er verst. Jeg kutter ut hvete nesten 100%, veldig sjeldent jeg får det i meg.
I det siste har jeg hatt en sykt merkelig "smerte", om du vil, i øvre delen av magen. Føles liksom oppblåst og ømt ut. Det kan variere litt fra direkte smerte, til bare ubehag, og er verst om kvelden :/ Lurer på hva det er, har vart i to dager nå. Håper det går over.
Får også "heart burn" nå og da, hvor det gjør vondt i brystet (uten at det er hjertet, fordi der får jeg også vondt men det kjennes annerledes ut), så har lurt litt på magesår, men vet ikke.TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
-
16-11-10, 19:20 #15
Heart burn er sure oppstøt. Sure oppstøt behøver ikke komme helt opp i munnen (beklager min grafiske fremstilling
), men magesyren kommer opp i spiserøret og det kan gi en brennende følelse i brystet. For å vite om det er dette som er feil, kan du forsøke med litt melk eller banan for å se om det lindrer, gjør det det kan det være et fordøyelses problem. Hvis ikke kan det jo være brystsmerter av andre årsaker. Også personer med lite magesyre kan oppleve halsbrann, og lite magesyre er assosiert med hypothyreose.
-
16-11-10, 22:22 #16
TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
-
18-11-10, 00:56 #17
Det ser ut til å ha gitt seg i dag, denne øvre smerten i magen, men jeg er fremdeles usedvanlig oppblåst :( dog, det er jeg hele tiden. Lurer på om kanskje sukker trigger det en del.. Er det mulig?
TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
-
18-11-10, 06:33 #18
Det er ikke alltid matvareintoleranse slår ut på allergitester. Men den er like reell uansett. Venninna mi har en kraftig og udiskutabel reaksjon på melk, men ikke på melkallergitester...

Det finnes andre tester som er rimelig pålitelige (uten å være anerkjent av den alminnerlige legestand) - iallfall muskemotstandstesten. Husker ikke hva den heter "på fint".
PS - min lege snakker om allergi og intoleranse som to ulike ting. Alelrgi reagerer kroppen raskt og udiskutabelt på, mens intoleranse ofte er mer udefinerbart og har symptomer som er lettere å overse - i retning ubehag/hodepine/oppblåsthet. Men som medfører nedbryting av tarmtrivselen og dermed kan gi opptaksproblemer i det lange løp.
Sukker er en av de tingene jeg skal teste på challenge-dietten min...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-11-10, 07:46 #19
-
18-11-10, 09:30 #20
Jeg var oppblåst i magen hele tiden jeg brukte Levaxin og prøvde nesten alt jeg kom over. Eneste som hjalp var å bruke Armour istedenfor Levaxin.
Men det er sikkert mange årsaker til oppblåsthet, jeg bare peker på at Levaxinbruk kan være en av dem.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Luft i magen
Av Shelley i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 15-06-09, 10:51 -
så dårlig i magen...
Av komlå i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 9Siste melding: 27-02-07, 10:38 -
ubehag i magen!! VIKTIG!
Av snuppa i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 5Siste melding: 22-02-07, 12:14 -
fy.fy,fffffff har så hvont i magen
Av skaye i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 7Siste melding: 12-12-06, 14:53 -
Vondt i magen
Av Line i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 5Siste melding: 27-08-06, 19:51