Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
17-11-10, 09:05 #11
Sv: Första steget från Levaxin till Armour
Enig med deg.
Å bytte rett over kan man nok gjøre når man går på levaxin + lilo - fordi kroppen da allerede er tilvent T3 og levaxindosen er tilpasset et t3-tilskudd. Jeg tror denne framgangsmåten er mye mer hasardiøs når man kun går på levaxin. Jeg *tror* da at n'Finn sitt forslag (med nedtrapping av levaxin noen dager i forveien før full dose thyroid) eller mitt (med parallell nedtrapping/opptrapping) er bedre fordi det sikrer at man får inn mindre t4 samtidig/før at man tilfører t3 i større mengder.
På den måten *tror* jeg at man reduserer risikoen for hyperubehag i overgangen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-11-10, 16:22 #12
I min tråd skrev jeg om overgangen:
"Og så har jeg begynt med Erfaen!!! Begynte lørdag 2.okt. Jeg har fått tabletter på 125mg. De to første dagene delte jeg tabletten, tok 1/2 Erfa + 50 mikrogr Levaxin. Kuttet ut Liothyroninen. Jeg merket ikke noe unormalt, så etter to dager kuttet jeg ut Levaxinen helt og holdent (var litt utålmodig ), og har deretter tatt 125 mg Erfa hver morgen."
Så det var nesten å gå rett over. Men som sagt: Jeg hadde brukt Lio, og jeg brukte hydrokortison, så det gjorde kanskje overgangen lettere?
-
18-11-10, 22:48 #13
Tack för all information!!
Nu har jag låtit bli att ta Levaxin i ett par dagar och tänker ta min första tablett med armour i morgon. Eftersom jag bara använt levaxin väljer jag att i början kombinera den med armour. Om en stund kanske jag kan byta ut levaxinet helt.
Då är planen att ta 1 grain armour och 25 mg levaxin i morgon bitti och ytterligare 0.5 grain armour på tidig eftermiddag.
Vi får väl se hur det funkar och ta det därifrån
Låter det ok?
Presentasjon - "Hejsan! Här är jag, ny och spänd!!!"
-
18-11-10, 23:14 #14
Det låter ok sålenge du er klar over at dette ikke er noen stor dose.
Skulle du få symptomer står du mellom valget å øke dosen litt eller å være tolmodig.......
Men ikke vær altfor tolmodig da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-12-10, 14:04 #15
Hej igen!
Nu har jag gått på Armour i tre veckor. Har väl egentligen inte märkt så stor skillnad som jag hoppats. Tycker att jag haft lite mer energi än vanligt(till och med putsat fönster
) Men kanske jag inbillar mig. Mina muskel och ledsmärtor/stelhet är oförändrade.
Det som är jobbigt är att jag fått klåda. Det kliar på kroppen, svidande intensivt
Har också haft lite sömnproblem. Vaknar på sen natt, tidig morgon och är pigg!!! Är medveten om att inte ta min andra medicindos för sent på eftermiddagen.
Kanske jag borde öka lite på doseringen, kanske borde jag ta bara armour och inte det lilla tillägget av levaxin?
Jag får fundera lite på det.
Presentasjon - "Hejsan! Här är jag, ny och spänd!!!"
-
10-12-10, 14:30 #16
Har du gått i 3 uker på uforandret dose så er det kanskje på tide å få en test for å see hvordan det går. Det er som du sier ikke så lett å vite hva som er endringer av "for lite", "for mye" og "bedring" uten å ha pekehjelp...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Levaxin, Armour, binyretrøtthet
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 28-05-09, 00:07 -
Levaxin vs Armour
Av Persa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 22-05-09, 21:12 -
Forskjell på Levaxin og Armour??
Av Frustrert i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 12-05-08, 21:29 -
Levaxin eller Armour
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 04-09-07, 13:34 -
Fra levaxin til armour?
Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 02-12-06, 01:20

Svar med sitat

Bokmerker