Sitat Opprinnelig skrevet av Lona Vis post
Hei!

Jeg har sløst bort tid og penger på en udugelig homøopat i Norge en gang, da jeg søkte hjelp pga en magesykdom.
Men det finnes mange håpløse leger også. Og vi setter da ikke samtlige leger i en bås for det??

Jeg har lavt stoffskifte, har sluttet helt med Levaxin, men har i løpet av de siste ukene fått energien tilbake etter hjelp av en homøopat i Sveits. Nå følges jeg opp av en lege/homøopat i Norge som støtter behandlingen fullt ut.
Min søster er FRISK etter å ha hatt det samme og av samme behandling i Sveits. Denne homøpaten er også lege.

Jeg syns det er tragisk og feil, at det på dette forumet står at det ikke er mulig å få skjoldbrukskjertelen igang igjen når den først har blitt betent/skada. I mange tilfeller er det jo for seint, mange har fjerna den, men ikke alle!!! Hva om jeg hadde trodd på dere og latt være å reise????

Det er en grunn til at jeg skriver dette. Og det er at for de som ganske nylig har blitt syke, og fremdeles har en skjoldbrukskjertel som produserer noe, så er ikke hormontilførsel eneste løsning. Det trodde jeg. Og leste om Erfa fordi Levaxinen ikke virket på formen min, bare blodverdiene ble bedre. Legen hadde ikke engang hørt om Erfa og ville begynne med små doser Levaxin igjen.. Jeg så for meg en kamp om en resept på et legemiddel hun ikke visste fantes, og som i tillegg er dyrt og vanskelig å få tak i.

Nei, det er helt sikkert ikke homøopater som duger. Og hvordan finne den riktige har jo ikke jeg noe fasitsvar på. Men av lange, kronglete veier å gå til å finne tilbake til god form, kan det være en av dem. Og som kanskje sparer en for medisiner resten av livet.

I fryd og glede over å føle meg så mye bedre klarte jeg ikke la være å skrive dette. Det er IKKE riktig at kjertelen ikke kan bli behandla, og er det noen andre enn homøopater som klarer det??

Lona
Hej Lona

Tillykke med din bedring og håber den vedvarer. Nu er vi ikke alle på dette forum, der har hypothyreose pga. antistoffer. Her er folk der er opereret pga. kræft eller stor struma, eller noget tredje. Jeg er også selv opereret og der findes ingen magt i hele det ganske univers, homøopatisk eller anden, som kan gøre min kirtel hel igen.

Når det er sagt, da håber jeg (og sikker også andre) at du vil opdatere os fra tid til anden og fortæller om hvordan det går med dig også efter den gode behandling du får i udlandet. Jo flere succeshistorier jo bedre.