Sitat Opprinnelig skrevet av belle Vis post
Noe jeg nesten til enhver tid har, er magetrøbbel. Det varierer mellom ekstremer, hvorav jeg enten er veldig løs i magen (skjer flere ganger i uken), MYE luft i magen, eller forstoppelse.

Den eneste sammenhengen jeg har sett med mat, er at hvetemel f.eks gjør det verre. Men foruten det virker det helt ravende tilfeldig og uavhengig av hva jeg spiser.
Er det vanlig å få mye magetrøbbel når man har lavt stoffskifte? Er spesielt plaget med helt umenneskelige mengder luft i magen, og det er pinlig. Magen rumler nesten alltid..
Har du antistoffer? Du kan lese litt hos http://drknews.com/archives/280 . rexxy69 her på forummet har også skrevet litt om mage og mat.

Jeg kjenner det igjen. Har alltid slitt med en urolig mage med mye luft. For meg er forstoppelse knyttet til for lav medisinering på stoffskiftehormoner, men vi er ikke like, diare er også et hyposymptom.

Om du vet at du reagerer på hvete, kutt det ut. Og les for eksempel nettsteder for folk med cøliaki eller lavkarbo kosthold for å finne erstatninger for hvete. Skolemedisinen har ikke hjulpet meg, lege nr en sa at det var psykisk, lege to ga meg noen piller mot luft, det var alt han hadde i verktøykassa si. Så skolemedisinen er ikke opptatt av magen med mindre du har kreft eller tarmslyng. Og det har du nok ikke! Mageproblemer er vanlig med stoffskifte. Hvis du ikke har råd til å gå til en lege av den mer alternative sorten, ville jeg satt meg ned og lest og eksperimentert på egen hånd. Du finner mye på nettet. Forsøk å eliminere matvarer i flere uker, ta tilbake en og en matvare av gangen, små mengder, se hvordan du reagerer.

Probiotika kan jo være fint å starte med.
Inulinpulver hjelper noen.