Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Mye vondt i magen?
-
14-11-10, 18:58 #1
Mye vondt i magen?
Begynner å bli så mange tråder nå, har så mange diverse symptomer som jeg er usikker på henger sammen med stoffskiftet eller ikke.
Noe jeg nesten til enhver tid har, er magetrøbbel. Det varierer mellom ekstremer, hvorav jeg enten er veldig løs i magen (skjer flere ganger i uken), MYE luft i magen, eller forstoppelse.
Den eneste sammenhengen jeg har sett med mat, er at hvetemel f.eks gjør det verre. Men foruten det virker det helt ravende tilfeldig og uavhengig av hva jeg spiser.
Er det vanlig å få mye magetrøbbel når man har lavt stoffskifte? Er spesielt plaget med helt umenneskelige mengder luft i magen, og det er pinlig. Magen rumler nesten alltid..TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
-
14-11-10, 19:40 #2
Sv: Mye vondt i magen?
Jeg kan bare si at du bør komme deg til en helhetlig orientert lege og få utredet matintoleranse... Det minner veldig om meg selv. (Det finnes også andre yrkesgrupper som driver med dette.) Ved intoleranse kan symptomene komme i inntil 2-3 dager etter matvaren ble spist...
Dessverre så er matintoleranse nok en tilstand som skolemedisinen har vanskelig for å godta, så sannsynligvis må du nok til en god privatlege eller noen andre.
Forstoppelse er et av symptomene på lavt stoffskifte (de naturlige tarmbevegelsene svekkes under lavt stoffskifte), men ikke alle får det (jeg fikk det ikke - antakelig hjulpet av økende intoleranse -> diarré).
Privatlegen jeg går til mener at iallfall nesten alle med autoimmun stoffskiftesykdom også har trøbbel med magen. Enten intoleranser eller andre følgeproblemer etter nedsatt fordøyelse. Nå har jo ikke du påviste antistoffer, men nedsatt tarmfunksjon følger uansett stoffskiftesykdom inntil den er godt behandlet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
14-11-10, 21:02 #3
Jeg anbefaler gjerne tilskudd med Silicea jeg da. Det har løst mye av mine problemer relatert til mage.
-
14-11-10, 21:12 #4
Jeg mener vel at hvis mavesmertene har med redusert tarmbevegelse å gjøre, så er det ikke så godt. Det kan ha med Levaxin å gjøre, som det var i mitt tilfelle.
Etter å ha hatt stigende magesmerter i mange år ble det fullstendig borte ved overgang til Armour.
Det trenger det jo ikke være i ditt tilfelle også, men er vel noe du bør undersøke ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-11-10, 22:32 #5
-
14-11-10, 22:59 #6
-
15-11-10, 08:36 #7
Har du antistoffer? Du kan lese litt hos http://drknews.com/archives/280 . rexxy69 her på forummet har også skrevet litt om mage og mat.
Jeg kjenner det igjen. Har alltid slitt med en urolig mage med mye luft. For meg er forstoppelse knyttet til for lav medisinering på stoffskiftehormoner, men vi er ikke like, diare er også et hyposymptom.
Om du vet at du reagerer på hvete, kutt det ut. Og les for eksempel nettsteder for folk med cøliaki eller lavkarbo kosthold for å finne erstatninger for hvete. Skolemedisinen har ikke hjulpet meg, lege nr en sa at det var psykisk, lege to ga meg noen piller mot luft, det var alt han hadde i verktøykassa si. Så skolemedisinen er ikke opptatt av magen med mindre du har kreft eller tarmslyng. Og det har du nok ikke! Mageproblemer er vanlig med stoffskifte. Hvis du ikke har råd til å gå til en lege av den mer alternative sorten, ville jeg satt meg ned og lest og eksperimentert på egen hånd. Du finner mye på nettet. Forsøk å eliminere matvarer i flere uker, ta tilbake en og en matvare av gangen, små mengder, se hvordan du reagerer.
Probiotika kan jo være fint å starte med.
Inulinpulver hjelper noen.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-11-10, 08:57 #8
Jeg har også slitt slik, og det ente med at jeg kuttet ut hvete som førte til at jeg ikke tålte laktose heller.
Jeg har ingen stoffskifte diagnose enda, men har antistoffene.
Før du eventuelt begynner å kutte ut matvarer er det viktig at du får testet deg for cøliaki og evt. andre matintoleranser hos legen. Jeg gjorde ikke det før jeg kuttet ut og for å teste må man ha spist normalt over en lengre periode. Jeg blir mye dårligere av å spise hvete/laktose nå en før jeg kuttet ut så det orker jeg ikke.
Lykke til!Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
15-11-10, 12:23 #9
Alle med påviste antistoffer over en viss mengde burde få en stoffskiftediagnose. Man vet jo hva som skjer med kjertlen.
Det er ofte den enkelte leges kompetanse på området som er avgjørende for HVORNÅR man mener tiden er inne til å gi en diagnose.
Vi er jo rett som det er inne på temaet her, og kan vel sammenligne tids-spørsmålet med hvor stort skal et sår være før man skal behandle det ?
Jeg mener svaret er at jo tidligere man kommer i behandling, jo bedre.
Og syns det er helt forkastelig av en profesjon å la mennesker med en så dårlig prognose gradvis forvittre i en lang og avgjørende periode av livet.
Jeg vet hvor mye det krever av en å stå på, men gjør det jolene, for all del.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-11-10, 13:47 #10
Takk Finn, men antistoffene mine er ikke så veldig høye(i overkant av 200). Jeg står på så godt jeg kan, men er usikker på hvor mange ganger jeg orker å få høre at det er psykisk... Personlig vurderer jeg å godta ME-diagnosen jeg har forsøkt å riste av meg i snart to år nå...
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
Lignende tråder
-
Luft i magen
Av Shelley i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 15-06-09, 10:51 -
så dårlig i magen...
Av komlå i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 9Siste melding: 27-02-07, 10:38 -
ubehag i magen!! VIKTIG!
Av snuppa i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 5Siste melding: 22-02-07, 12:14 -
fy.fy,fffffff har så hvont i magen
Av skaye i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 7Siste melding: 12-12-06, 14:53 -
Vondt i magen
Av Line i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 5Siste melding: 27-08-06, 19:51