Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Jeg kan svært lite om diabetes, men jeg så denne - om det er om morgenen du får høye målinger så kanskje det henger sammen?
http://www.libraryfordiabetes.com/ne...cfm?NewsID=233

Eller kanskje du kan bruke noen av uttrykkene der for å søke videre.
Ja, på meg så er det som beskrevet i denne linken. At jeg faktisk må spise litt ved for høyt fastende blodsukker, for at leveren skal slutte sende ut glykose. Blodsukkeret vil da, litt paradoksalt, synke : )
Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
Takk for svar, alle sammen!

Takk for linken, smgj! Den har jeg nå tatt vare på. Skal se på det der. Sov litt på ettermiddagen idag og da gikk det faktisk littegrann ned. Ikke nok, men litt i alle fall.

Jeanette78: Nei, jeg har ikke tatt kortison eller noen andre preparater jeg ikke pleier å ta.

Har i går og i dag økt Erfa til 3x125 mg. Men blodsukkeret har vært høyere i flere dager enn det, så det kan ikke ha noe med dette å gjøre.

Føler meg så alene med diabetesen. Får ikke oppfølging fra noen. Har ikke hørt et ord fra endokrinologisk avdeling på sykehuset på flere måneder. Heller ikke fra diabetessykepleieren der som jeg har gått til timer hos. Har spurt om jeg skal følges opp noe mer, men får ikke svar. Skulle ikke forundre meg om de har tatt meg ut av lista fordi jeg bruker Erfa.

Fastlegen er det umulig å få time hos nå, han er delvis sykemeldt og selv om jeg presiserer ved timebestillingen at jeg vil ha time hos han, har det vist seg at de har satt inn en av vikarene i stedet når jeg kommer til timen. Og det er ikke det samme! Vikarene har selvsagt ikke peiling på Erfa, og jeg blir så sliten av å måtte fortelle om igjen og om igjen til forskjellige vikarer.

Nåja - forrige time burde jeg vel egentlig bare være glad for, for jeg fikk jo fortalt vikaren om Erfa og lært henne hvordan hun søker om fritak for den. Fikk lært opp en annen av legene på senteret også, for siden vikaren ikke hadde peiling og spurte en annen lege som heller ikke hadde peiling, slo jeg to fluer i en smekk og lærte opp begge to.
Men alt det førte jo til at jeg glemte mer av det jeg kom dit for, bla. fortsatt sykemelding, så det fikk jeg ikke. Jeg får klare meg uten. Orker ikke mase mer.

Synd at det skal være så tøft å være kronisk syk. Jeg blir så forbanna når jeg møter motgang og har smerter, i tillegg til at det slår beina under meg økonomisk også. Hadde Erfa liggende klart til meg på apoteket ganske lenge nå, og jeg hadde vært nødt til å la den ligge der en stund til, hadde det ikke vært for at foreldrene mine spanderte og hentet den ut for meg nå.
Det er veldig uheldig at du ikke får bedre oppfølging på diabetesen nå, etter å ha gjort så store kostendringer! Uten at jeg vet så mye om det, så synes jeg vel insulindosen virker noe høy sett i forhold til etter eget utsagn, lavt inntak av karbo nå. Inntil du får bedre hjelp, vil jeg foreslå at du ringer diafonen, evt på nett hos diabetesforbundet for å få noen tips inntil videre. De har omsider begynt å vise litt forståelse for at det det er en del mennesker som blir/føler seg friskere på lavkarbo. Ikke sikkert du ønsker/kan følge alle rådene de gir, men rene "tekniske" råd i forhold til insulindose i forhold til kropps str/aktivitet/inntak av karbo, burde de jo kunne en del om : )

Det har vært veldig hyggelig å lese at du har respondert så positivt på lavkarbo, lykke til videre : )