Takk for svar, søte dere!

Det var lufting av frustrasjon. Og her er litt mer før jeg gir meg:

De siste månedene har jeg slitt med motivasjonen mer og mer. Har perioder der jeg aksepterer at dette tar tid, gleder meg stort over framgang, er optimist etc, mens stadig oftere blir jeg i stedet satt ut av situasjonen min. Håper for min del at det bare er en fase.
Er en over middels tålmodig og utholdende person, men etter mange år med ødelagt liv røyner det på. Og så blir jeg så lei av å høre at min innstilling til sykdommen, behandlingen livet generelt er så viktig. (Legen messet om det på timen i går også). Ja, det er greit det, men en gjør så godt en kan. Er en stor pragmatiker mht alle livets sider, men livets realiteter melder seg uansett på. Og en kan ikke melde seg helt ut av samfunnet og omgangskrets heller. Er man frisk kan man i stor grad velge hvem en skal forholde seg til. Som syk er man ofte prisgitt de som en "tilfeldigvis" har rundt seg og som setter sine premisser for en. For min egen del har jeg nok vært litt "uheldig" med mine "omgivelser". Det er det som jeg opplever som en ond sirkel. Kommer meg ikke bort fra livsvilkårene mine så lenge jeg er syk, og livsvilkårene mine forhindrer meg fra å bli frisk. Da hjelper det lite å i utgangspunktet være ressurssterk og ha stor integritet. Derfor må jeg velge å tro på at medisiner, etc er mye vikigere enn innstilling. Hvis ikke blir jo dette helt håpløst.

Vel, nok om det for denne gangen.

Rosin, jeg vet jo innerst inne at magen spiller en stor rolle, men det føles som en dråpe i havet mht alle plager jeg har. Men kanskje tenker jeg feil? Men har vært gjennom denne runden på Balder før og utenom at det var en stor lettelse og bli kvitt candidaen, kom det etter min mening lite ut av å holde seg borte fra matvarer jeg hadde litt utslag på. Jeg skal nemlig ta ny runde med test av egg/melk. Men tusen takk for oppmuntringen (og gratulerer med framgang!)

Jeg tror nok du har rett, Berit at Erfa er en belastning. Jeg vurderer å gå litt ned i dose igjen, men venter litt. Levaxin tør jeg ikke blande borti det her - ikke nå. Og så er det dette at jeg føler at når Balder ikke kommer på mer å gjøre, så er det ny "magerunde" - for sikkerhets skyld.

Men det med færre måltider er et steg framover. Ja, virkelig!

Ja, jeg vet at det tar lenger tid å bli frisk når en har vært syk lenge. Det er bra å bli minnet på det, Vigdis. Det gjør det hele mer forståelig og gjør det noe lettere å forholde seg til situasjonen.

Merker jeg fortsatt er litt sur, ja Men det hjelper å skrive det av seg. Så takk for at dere tar bufferrollen