Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Hvor går veien videre?
Hybrid View
-
10-11-10, 12:53 #1
Sv: Hvor går veien videre?
Egentlig litt usikker på om jeg er mest lettet eller fotvilet. Fikk svar fra USA i dag at jeg ikke har Hyperparatyreoidisme, noe som selvfølgelig er veldig bra. Problemet blir da igjen -hva er det?
Jeg fikk tilsendt blodprøver fra jeg var innlagt på sykehus for 2 år siden.
Tsh(0,4–3,5) på 3,7
S-t4(fritt)(7-16) på 12
Denne TSH prøven er den eneste prøven jeg har bortsett fra anti-tpo som kan tyde på stoffskifte.(bortsett fra for lavt fosfor, og noe lavt jern og b12) Men Tsh har vært lavere senere. Bør det være nok for en prøvebehandling?Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
10-11-10, 13:08 #2
JEG vil si at sannsynligheten er veldig stor for at du har et stoffskifteproblem som er på vei ut av startgropa, selv om Anti-tpo-tallene dine ikke er høye er de opp i det området som regnes som sikkert positivt.
B12-opptaket fra tarmen blir ofte redusert hos stoffskiftesyke fordi tarmbevegelsene reduseres. Lav ferritin er ofte en følgespartner. Det er felles for fryktelig mange her inne.
Om du vil få en prøvebehandling basert på disse tallene?
Det kommer VELDIG an på legen din. Og på din argumentasjon. Om du har en lege som våger å tro på symptomer + anti-tpo og basere behandlingen på den i større grad enn på blodprøver. (Psst - du vet at TSH er absolutt høyest om den blir målt så tidlig som mulig på morgenen? Så om prøvene dine ikke ble tatt da kan det være at de er høyere da. TSH kan variere gjennom døgnet med en hel verdi.)
I mellomtiden ser jeg at du har tatt tak i d-vitaminnivået. Du bør også lese og vurdere selentilskudd. Det er en av de ytterst få tingene som har vist seg å kunne senke anti-tpo. Og begynne å få opp b-vitaminen også.
Lykk til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-11-10, 13:19 #3
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
-
10-11-10, 13:57 #4
Nei, men den kan bremse anti-tpo og kan gjøre at du føler deg bedre. Har du ingen forbedrende virkning kan du slutte etter 3-6-9 mnd og kjertelen vil gjenoppta full produksjon igjen.
(Ved en prøvebehandling blir du uansett ikke satt så høyt i startfasen at kjertelen din bare går og legger seg på solsenga. Medisineringen økes gradvis og om du ikke merker noen bedring ved dette så vil den bare avsluttes. )Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-11-10, 14:06 #5
Forsøk å ta blodprøver på samme tid hver gang, for eksempel på morgenen. prøvene kan vise litt forskjell ut fra når på dagen de er tatt. Høyest på morgenen, og lavere ut over dagen.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-11-10, 14:25 #6
Hvis det ikke kan gjøre noen skade med prøvebehandling mener jeg at det er legen som skal ha god argumentasjon for å ikke prøve. ;) Det var godt å høre.
Jeg skal forsøke å få tatt blodprøvene på samme tid. Problemet er at jeg har fastlege et stykke unna og er litt avhengig av å ta prøvene når jeg får legetime.Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
-
10-11-10, 14:34 #7
Jeg tar alltid blodprøvene 3-5 dager før timen, slik at de nye prøvene er klare til jeg får komme inn til legen. På den måten kan vi diskutere nyeste status.
Selvfølgelig er det krøkkete, men kanskje det finnes et kontor nærmere deg som kan stikke deg og sende inn blodet og få analysene adressert til rett lege?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Moxa's dagbok - veien til forståelse..
Av Moxa i forumet DagbokerSvar: 11Siste melding: 31-05-10, 08:22 -
Hvordan var veien deres til diagnose?
Av Evita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-10-08, 22:34 -
Trenger tips til videre utredning
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 04-08-07, 10:17 -
Hva gjør jeg videre med Armour nå?
Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 01-08-07, 18:01

Svar med sitat

Bokmerker