Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Threaded View
-
08-11-10, 10:44 #29
Sv: Ferdig mat - Saus på glass/Poseretter
Ja, jeg er for tiden på en eliminasjonsdiett uten egg, melkeprodukter, sukker og kornprodukter (gluten iallfall)... Og i tillegg har jeg fått beskjed om å ikke fore candidaen (= unngå soyaprodukter, gjærede produkter, eddik, sukker, honning etc og epler, bananer, pære, appelsin, tomat, gulrot og all tørket frukt) så jeg har ikke så mye å velge i.
Til lunch i dag spiser jeg:
Kokt ris (oppvarmt fra i går)
Litt ternet svinefilet (oppvarmt fra i går)
1ss hermetisk mais (uten tilsatt sukker)
Som tilbehør salat laget på:
Litt salat av en type du liker (eller blandet)
Agurk i biter
Litt bønnespirer
Noen druer
Og i stedet for dressing har jeg funnet ut at innmaten av en pasjonsfrukt fungerer finfint. (Man kan også bruke innmaten fra granateple - den er ikke fuktig men gir "tzang"-smak i en ellers kjedelig salat. Eller puréer av litt bær.)
Jeg misunner ikke kollegaene mine knekkebrød med svett ost.
Siden dette er uvant mat for meg vet jeg ikke helt hvor mye jeg trenger til hvert måltid ennå. Så jeg har med meg en pose chasewnøtter som nødproviant. Kan også brukes i salaten.
Til frokost spiste jeg oppvarmte potetbåter (ovnsstekte i går), med salat(som over) og skiver av kokt tunge.
Kanskje dette kan inspirere?
Det jeg ser er at når man spiser kjøtt/fisk til hvert måltid så lønner det seg å tilberede litt større porsjoner enn før. Både ris og stekte poteter kan enkelt varmes opp og holder noen dager i kjøleskap. Det samme gjelder for nesten alt kjøtt.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Er ferdig utredet i det norske helsevesen for borreliose....
Av Cannari i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 7Siste melding: 02-02-10, 16:21 -
Den danske dobbelblindstudien er ferdig (T4 + T3)
Av nora i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 02-10-09, 10:00 -
den danske dobbelblindstudien er ferdig
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 4Siste melding: 02-10-09, 10:00 -
Er akkuratt ferdig med boka til Per Egil Hegge
Av ung mor i forumet Per Egil HeggeSvar: 17Siste melding: 27-10-08, 23:47

Svar med sitat
Bokmerker