Viser søkeresultater 51 til 60 av 98
-
05-11-10, 19:24 #51
Sv: Ny og treng litt råd. Legen min meinar eg er overdosert.
Bra vi vet bedre
---
-
05-11-10, 19:53 #52
Hold iallfall ikke kjeft Aud Jorun.
det gjorde jeg alt for lenge....
Jo, det kan man jo sjekke, men når flere kjente endokrinologer utbasunerer for allverden at de ikke vet hva det er, ligger man jo dårlig an.
Så sliter jeg jo med husken, har du tatt de antistoffprøvene som retter seg mot binyrer ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 19:55 #53
-
05-11-10, 20:05 #54
21-hydroksylase og CYP21 og et til.......?
Går på 17-OH verdier som bør måles samtidig, men du må sjekke meg der da.
Nora skriver jo ofte her, du burde sjekke hennes sider : http://www.nora.heime.net/thyroidpage.html• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 20:13 #55
Eg skal sjekke dei prøvene eg alt har teke.
Men er dette også prøver som legane ikkje fortår seg på????
Dvs at dei ikkje veit korleis dei skal tolkast.......
Da eg fekk svara på kortisol-prøvene i dag sa legen min at ho ikkje kunne tolke dei. Ho skulle sende dei vidare til Endoen min. Trur han veit ennda mindre........Så skulle eg sjekke her.
Så får vi sjå kva som skjer....---
-
05-11-10, 20:49 #56
Legene tolker ikke blodprøver.....
Labbene vet hva instrumentene siner er gode for, og skriver en tokling til legen.
I vertste fall leser bare legen opp denne.
Det er IKKE meningen - legen skal implementere pasientens kasuistikk, anamnese og klinikk i sin videreføring til pasienten.
Dessvere glemmes jo dette da, og vi får høre en labtolking som ikke er qannet enn en ren blodprøvesammenlingning mot et statistisk gjenomsnitt.
Minner jo om "den 7.ende far i huset", men bedre enn å gi seg ut på tolking man ikke er sikker på.
Det kan være reell kunskapsmangel - som jeg mener i dagens samfunn er tillatt (iallfall i perioder)
Men også at Endokrinologen er en sur faen som skal tukte alle sine undersotter til "den rette tro"......
Hva vet man egentlig ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 20:56 #57
Ingen av disse vil gi deg diagnosen binyretretthet fordi denne diagnosen ikke eksisterer. Skal du få utskrevet HC må du gjøre som jeg beskriver her i min tråd innlegg 87 og håpe at legen din hjelper deg. Hvis du skal få diagnosen Addisons så må du ha 10% binrefunksjon eller mindre. I skolemedisinens verden finnes det ingen symptomer på dårlige binyrefunksjon i skiktet mellom 10% og 100%.
-
05-11-10, 21:18 #58
---
-
05-11-10, 22:34 #59
Så flott. Hvilken dose har du brukt? Selv har jeg slitt litt med å finne dosen "min"
-
05-11-10, 22:37 #60
Lignende tråder
-
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Treng tips om bra fastlege i Oslo...
Av Delisa i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 02-11-09, 12:41 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
Av Vimseliten i forumet BlodprøverSvar: 26Siste melding: 18-03-09, 14:31 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29
Svar med sitat

Bokmerker