Viser søkeresultater 1 til 10 av 28

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma

S-GFR estimert er en nyreprøve GlomerulærFiltrasjonsHastighet (engelsk Rate)
    TRAS er ikke tilstede når prøvesvaret er mindre enn 1.
    Og du har heller ikke anti-TPO.

Da kommer man over i det de jo definerer som sjeldne tilfeller.
    Det er en rekke grunner til struma.
    Kjertlens funksjon er jo slik at den vokser når den får beskjed om å produsere mer, og da er TSH høy - og din er heller ikke det.

Ellers er jo jod en bestandel kjertlen bruker i produksjonen av stoffskiftehormoner. Både for mye og for lite kan gi struma.
    Kan være lurt å ta den også. Du kan jo ha vært for lenge borte fra nyfiska torsk davettu
    Det er en døgnurinprøve.

leukocytter er hvite blodlegmer. Mya av dem tyder på infeksjonsbekjempelse.
    albumin er det viktigste proteinet i blodet. Om jeg nå husker rett da, så blir den høy ved feks. mykoplasmavirus......
    Men sjekk det !

Og det er jo sant da, at de fleste postpartume tilfeller får over av seg selv.
    Det er vel "ammetåka vel"
    baby er jo sjekket for Føllings og da inngår stoffskifteprøver og endel annet.

Men ikke la dem kjøre over deg med bransjesjargongen - bruk google
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma

Tusen takk for svar Finn! Nå vet jeg hva jeg skal mase om på onsdag når jeg skal til legen å ta prøver. Var der i dag og snakket med en VANSKELIG resepsjonskjerring. (Det er greit å si kjerring i nord-norge hehe), og hun nektet meg å ta nye prøver hvis jeg ikke hadde time med doktor først. (Dette står jo i motsetning til forrige resepsjonsdame som sa at man ikke trenger beskjed fra lege.) Jeg måtte flekke opp skjerfet og vise henne strumaen for at hun skulle skjønne at det i det hele tatt er noe galt. På spørsmålet om babyen trakk hun bare på skuldrene og sa at han også kan vente til onsdag. selv om jeg sa at han har vært syk i tre dager. Underlig at hun ikke visste om at de sjekker stoffskifte ved føllingprøve. Dette selv om jeg hadde sagt at de tar stoffskifteprøve på alle babyer i amerika.
    Noen mennesker burde ikke jobbe i helsevesenet!!!

Håper greiene går over så skal jeg fortsette å gjøre en innsats for å opplyse andre om stoffskifte selv om jeg selv er frisk!!!!!

Lignende tråder

1. Normale verdier, fortsatt dårlig form.
    Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 33
    Siste melding: 26-03-10, 23:28
  2. Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 18:48
  3. Normale verdier????
    Av Nala i forumet Normalverdiene?
    Svar: 8
    Siste melding: 09-10-05, 22:31

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg