Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Dele opp medisinen?
-
03-11-10, 09:08 #1
Dele opp medisinen?
jeg har nå gått på 50mg i ca to uker. har en annen tråd her om at jeg fikk så mye bivirkninger første gang, men denne gangen har jeg økt sakte over tid og gått mye bedre, men jeg har nesten hver dag et svakt svakt press over brystet og kan av og til føle at jeg er litt jaget...eller at jeg løper litt løpsk...vanskelig å forklare he he
men så var jeg på et foredrag og der ble det opplyst om at man kan dele opp medisinen i løpet av dagen. noen som har gjort dette? har tatt 25 til før frokost og så tenkte jeg 25 til lunsj...
ellers så tviler jeg liksom på et vis... prøvesvarene mine før medisin var;
tsh 2.4
t4 11.3
t3 4.3
fikk inntrykk av her inne at jeg var heldig som fikk diagnosen på dette grunnlaget(har i tillegg ms)
men når jeg ser på prøvesvar tilbake fra 2008 var de i:
april:
tsh 0.82
t4 12.5
t3 4.7
juni:
tsh 1.1
t4 11.7
t3 4.1
og i 2005 var de:
tsh1.3
t4 13.9
t35.0
så altså er de jo litt like syns nå jeg så jeg tenker veldig. hvorfor medisiner nå og ikke allerede i 2005?? har et vagt inntrykk av at legen er veldig inni lavt stoffskifte nå og derfor lettere setter folk på medisin.... men vet ikke helt.er han bare blitt mere opplyst??
er bare så skeptisk til alle medisiner og også sliten av å være syk og hele tiden ta hensyn
jeg har også målt tempratur under armen hele tiden nå og det er en klar økning fra rundt 34-35 grader i begynnelsen til nå ca 36,4 så ifølge den metoden er jeg jo på riktig vei. er nok også jevnt mer stabil. særlig psykisk. nå har jeg fått mensen og er litt spent for det har vært noen av mine sterkeste nedturern
ha en fin dag alle her inne på forum. godt å lufte litt tanker
setter stor pris på tilbakemeldinger
-
03-11-10, 09:28 #2
Sv: Dele opp medisinen?
Jeg syns jo også at man har gode grunner til å være skeptisk til begrepet medisiner. Men begrepet anvendes ofte feil og det er jo ikke en ensartet gruppe, så det kan hjelpe å inndele gruppen i områder. Feks i det som er nødvendig for at kroppen skal fungere - og det som ikke er nødvendig.
Som feks er Vitaminer og Hormoner medisin eller nødvendige for kroppen ?
Og hvor nødvedig er smertestillende......
Stoffer som er laget for å helbrede tilstander er vel de egentlige medisiner, og en kan lett tenke at hormoner er i den gruppen.
Men.
Du mangler hormoner - og vet nok at det er bra for kroppen å få nok av det den mangler. Du har jo merket at den trenger det, og de virker ikke godt før kroppen får nok av de.
Før økte de dosen langsomt og sikkert til det ble for mye og man fikk symptomer på det - og reduserte så dosen litt.
Og jeg mener at det er den beste medtoden......
Målinger du oppgir her tolkes jo.
Jeg mener - man følger visse tolkingsregler og avsier en dom.
Det trenger ikke du gjøre - du kan bare kjenne etter. Du vet hvordan du har det.
Om jeg skulle tolke dem, ville jeg si at du ikke har høy nok dose.Sist endret av Hansen; 03-11-10 kl 10:03
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-11-10, 16:15 #3
ja dagen i dag har vært ganske bivirkningsfri.tok en tablett kl 12 og nå i 17tiden føler jeg igjen et visst press rundt brystet, men har ikke hatt det samme jaget i kroppen
-
03-11-10, 20:49 #4
Dele opp dosen har blitt nevnt for meg av endokrinolog som et forsøkt på mildne symptomer underveis ved opptrapping. Sikkert ingen dum idé om man reagerer på økt tilførsel av Levaxin. Jeg har ikke prøvd det selv, jeg har heller valgt å øke meget forsiktig.
-
04-11-10, 07:24 #5
tok alt på morran i dag for å se forskjell, men i dag målte jeg 36,7...og da er jeg i teorien overdosert..... om det går ann på 50mg:;)
-
04-11-10, 10:57 #6
Hvilken teori sier at man er overdosert på 36,7 da?
Overdosert er vel et realtivt begrep.
50µg Levaxin kan muligens gi noen forbigående høydoseringssymptomer på et friskt menneske i noen få dager.
Overdosering er vel egentlig et begrep jeg forbinder med noe farlig - noe livstruende.
For at Levaxin skal gi livstruende situasjoner må man opp i svært høye doser over mange dager. Feks nevnes 10stk. 100µg/dag i 10 dager.
5stk. 100µg/dag i 5 dager er ikke livstruende selv for friske mennsker som jo starter på et normalt nivå.
Men til temp.
Jeg mener at 36,7 grader er regnet til normal morgentemp. Har sett 36,8-37,2.
Det er jo stoffskifteaktiviteten som skaper morgentempen, og man må nok en bit over 37,2 for å kunne relatere det til for høy stoffskiftedose.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-11-10, 13:39 #7
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Lyrica. Har dere hørt om denne medisinen?
Av Stina i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 15-11-12, 22:23 -
Når kan jeg forvente virking av medisinen?
Av cath i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 03-11-08, 22:00 -
Kutta medisinen....
Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 03-11-08, 11:37 -
Hvordan dele tabletter ?
Av FemIce i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 11Siste melding: 10-08-07, 07:48 -
Dele Armour i tre doser?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 01-10-06, 11:51
Svar med sitat

Bokmerker