Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
02-11-10, 19:13 #1
Sv: Min fastlege vurderer ikke lenger TSH som viktig!!
Jeg har jo ikke erfaring, men tenker høyt som så...
1) har man redusert omdanning vil man antakelig trenge en høy dose Erfa og gjerne også multidosere for trivsel. Man "flyter" på den t3 man får tilført. Da er antakelig nivået fT4 mindre viktig siden man i liten grad får nyttegjort seg dette lagret ved f.eks sykdom som medfører behov for mer hormon.
2) har man grei omdanning er det kanskje greit å ha fT4 et stykke opp siden man vil forbruke av fT4 når man har brukt nok av fT3 til at blodverdien synker? Disse personene vil kanskje også ha behov for lavere vedlikeholdsdose enn overnevnte?
Kanskje er det sånn at man - når man er nok nedkjørt - havner i gruppe 1, men at når kroppen får frisknet til og hjulene igjen begynner å snurre ved hjelp av medisin som kroppen får nyttegjort seg og kanskje også kostholds- og livsstilsomlegginger, så kan man ende i gruppe 2? (Vi VET at selen, d-vitamin og sink er nødvendig i omsetning og omdanning av skjoldbruskkjertelhormoner, det er sikkert også andre).Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 11Siste melding: 11-12-09, 18:27 -
Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
Av camomilla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 06-03-09, 10:54 -
Sover ikke lenger.
Av grynet i forumet SøvnSvar: 14Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Ikke lenger helt frisk på armour...):
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:15

Svar med sitat
Bokmerker