Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Blir litt oppgitt, her jeg. Skal man ha mat uten sukker, må man lage det sjøl!

Skal jeg lage posemat, er det sukker, hvetemel, og hvit ris/spaghetti i det. Skal jeg lage noe Indisk eller Kinesisk, er det jaggu sukker og hvetemel i det og!!!!!

Og det er jaggu meg sukker i ferdig stekt/grillet kylling og!! o_O

Enten det er Onkel Ben's glassvarianter, Toro, eller andre merkevarer, så er det sukker, hvetemel, hvit ris, hvit spagetthi i det!!!! Jeg blir så oppgitt. Det er jo helt umulig å leve sunt! Man får alle "ulovlige" tingene uansett i alt man kjøper av mat. Og hvem orker og har tid, til å lage Indisk Tandori for hånd? Jeg kan ikke lage slikt selv. Jeg kan jo ikke spise fiskekaker, fiskepinner, karbonade, kyllingsalat og hjemmelaget müslii, til jeg "går i grava"!! Da velger jeg heller å sulte!! Dermebastad!!

Jeg skjønner at det er frustrerende. Jeg må leve gluten og laktosefritt, samt lite sukker. Jeg velger å bruke sukker som er i mat, men ikke noe utover det.

Det å lage mat fra bunnen av er egentlig bare en tilvenningssak, og du kan jo lage opp i større posjoner slik at du har "ferdigretter" i fryseren til å ta av når du har det mer travelt. Indisk mat er forøvrig superenkelt å lage selv, det er bare at marineringen tar ofte litt tid.

Håper du finner ut av det