Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
31-10-10, 10:12 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Det kan jeg godt forstå, Rufus
Sådan har jeg haft det de sidste 14 år og det eneste som kan få vægten til at reagere er at veksle mellem ketolyse (3-4 uger ad gangen) og "medium-karbo" (6-8 uger ad gangen). Hverken "fast" lavkarbo eller "fast" ketolyse virker for mig, men tværtimod - går vægten i "plateauet" hvor det forbliver til jeg skifter igen. Det er ikke morsomt, men altså meget bedre end slet ingenting.
Du skrev en gang følgende:
Er det fortsat samme "regime" du efterlever? Måske var det en ide at overveje at veksle i en periode, for at bryde igennem plateauet?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-10-10, 13:03 #2
Hei Anisa

Nei, jeg har ikke akkurat samme regime lenger. Har kuttet ut bønner, kornprodukter, ris og de fleste andre karbohydrater. Spiser litt sushi av og til, men ellers er jeg på en ganske streng lavkarbodiett. Spiser bær og grønnsaker, kylling, rømme, fløte, oljer, karbonadedeig, salat, nøtter etc. Trives egentlig med det og synes det er greit å spise sånn. Nå er jeg ikke helt inne på disse begrepene og jeg teller ikke karbohydrater, men jeg tror at måten jeg spiser på kan kalles ketogent.
Et vekselsbruk mellom sånt kosthold og et litt mindre strengt kosthold?
Egentlig hadde jeg tenkt at det jeg spiser ikke har så mye med denne vektoppgangen å gjøre da jeg tenker den er rent hormonell... Har alltid kunne spist hva jeg har villet og rørt meg så lite/mye jeg har villet uten at vekten har blitt påvirket. Det som har påvirket vekten min har alltid vært hormoner (p-piller først og fremst).
Føler du at vekten din ble normalisert når du kom over på westroid eller har du det slik fremdeles?
Rufus
-
31-10-10, 19:02 #3
Jeg har økt 6-8 cm siste året rundt livet. Klærne passer ikke. Jeg ser at magen har blitt større enn før, og større enn den bør være. Jeg vet at for dere som har skikkelige vektproblemer, høres dette latterlig ut. Jeg har aldri hatt en slik mage som jeg har nå. Det føles ubehagelig. Nå forsøker jeg lavkarbo. Jeg har krympet karbohydratene siste året sammenliknet med tidligere. Men har ikke gått så drastisk til verks som jeg gjør nå.
Jeg tror at endringen i kroppsform, pluss 4-5 kg, er både hormonelt betinget og handler om at jeg har beveget meg mindre siste halvannet året enn det jeg gjorde før jeg ble skikkelig dårlig.
Spennende det du forteller om, Anisa, med veksling av matregime!
Jeg håper også at denne matomleggingen skal gjøre noe med formen min, at den skal bli bedre.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-11-10, 06:26 #4
Morn!
Følt meg litt rar de siste dagene. Blant annet hatt symptomer som jeg ikke har hatt på lang, lang tid. Feks vond og stiv korsrygg, kraftig øresus, trykk i den ene leggen mm. I dag morges oppdaget jeg at hvillepulsen var 60. Det er det sikreste tegnet mitt på underdosering. Økte dosen for tre-fire uker siden og merket framgang ganske fort. Åpnet et nytt medisinboks (Thyroid) for noen få dager siden. Kan det være det som er grunnen? Forskjeller mellom ulike batcher? Eller er det jeg som har rotet med doseringen. Blir så mange halve og kvarte tabletter når jeg skal legge oppi dosetten at jeg kunne ha gått litt i surr. Dessuten gikk jeg fra å bruke tabletter på 30 mg til 60 mg, kunne fort ha blitt litt rot der i forbindelse med findoserigen? (Flaut i tilfellet
) Jeg får bare øke dosen litt i dag og i morgen og så fundere på om jeg skal øke permanent.
-
01-11-10, 06:31 #5
Jeg håper at det enten er rot i dosering eller bytte av merke, Rufus! Men hvis dette er undedoseringssymptomer for deg, er det jo best å øke.

Ellers er det hyggelig å se at det går langsomt fremover med deg også
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-11-10, 07:56 #6
Egentlig tror jeg at jeg har tatt riktig mengde Thyroid, men det er umulig å vite sånn i ettertid. Det kan være behov for vinterdosering som har slått inn? Kanskje er det sånn at jeg trenger mer hormoner pga jeg har økt aktivitetsnivået mitt betraktelig de siste ukene? Eller dårlig batch, men tror og håper det ikke er det siste. Ha en god dag
-
01-11-10, 11:33 #7
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-11-10, 16:30 #8
-
06-11-10, 15:18 #9
Æsj... dette har vært en veldig dårlig uke. Noe har nok skjedd. Er mer underdosert. Da enten min egen feil, noe feil med medisinen eller noe annet...? Symptomer som har vært borte lenge er tilbake. Jeg klarer ikke å skrive på tastaturet uten å bomme på bokstavene for annethvert ord. Svimmel, svimmel, svimmel. Er vant til at formen svinger, men dette føles egentlig som noe mer enn vanlig variasjon. Det er ikke pms eller mens som spiller inn. Det er ikke binyrene, for det hjelper ikke å øke dosen med hc.
I dag var jeg på IKEA - en marerittaktig opplevelse i lørdagsrushet.
Har økt dosen min til 4 grain (fra før var jeg 3,75). Et par dager tidlig i uka tok jeg 45 mg ekstra forå "komme igang". Tror jeg fra i morgen av går tilbake til mine 125 mg tabletter og tar to av dem og så lar jeg de nyinnkjøpte på 60 mg være en stund. Hvis det er dem som er synderen vil jeg kanskje merke det etter en stund?
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker