Hei

Nå husker jeg ikke om jeg har nevnt dette før... Denne tråden begynner å bli så lang og uoversiktelig etter hvert.... Men det er jo dette med variasjon og binyrefunksjon. Har ganske stor variasjon mellom dagene. Skrev i en annen tråd for noen dager siden at jeg har gått ned på hc. Vel, de siste dagene har jeg måttet gå tilbake til min gamle dose. (Men det stemmer at jeg er på litt lavere dose om en ser på sum hc-inntak). Har nemlig hatt noen ganske dårlige dager. Om jeg hadde slike dager for ca et halvår siden hadde jeg ville karakterisert dem som gode dager, så alt er relativt. Men tror at variasjonen mellom gode og dårlige dager har med kortisolnivået mitt å gjøre. I gode perioder sover jeg dårlig, men er ikke trøtt på dagtid. Har ganske godt med overskudd og alt er lettere. I de dårlige periodene sover jeg tungt. SElv om jeg er våken på natta, så er det i kortere perioder og jeg er trøtt. I gode perioder trenger jeg mindre hc enn i de dårlige. Har også mange flere hyposymptomer i de dårlige. Tenker at jeg har perioder med relativt høyt kortisolnivå der jeg ikke blir trøtt selv om jeg nesten ikke har sovet på natta, for så og gå over til perioder der det er lavt og kroppen er tung og hyposymptomene er mange. Har kanskje tre gode og så tre dårlige dager. Så tenker at nesten alt henger sammen med mitt kortisolnivå. Det er derfor jeg har skrevet at jeg tror at problemet mitt er 80% binyrer. Så dette tar lang tid.

Så til mitt vektproblem:
Vekta eksploderte nærmest ved oppstart av DHEA. Gikk opp ca 15 kg på tre måneder. Sluttet så med DHEA og gikk over til 7-keto. Nå er problemet med håravfall over, men vekta har vel egentlig ikke gått noe særlig ned. Den har mer stabilisert seg. Og nå er det faktisk fire måneder siden jeg byttet ut DHEA med 7-keto. Som Anisa skrev tidligere tyder det kanskje på det er for mye av ett eller annet. Hater å bo i denne kroppen. Jeg tør ikke å gå ned på binyrestøtte slik formen er nå. Trenger alt jeg kan få. Har diskutert dette temaet før og det er kanskje ikke så mye mer å tilføye, men det plager meg veldig. Bruker fortsatt 20 mg pregnenolone og 25 mg 7-keto. Progestreronkrem bruker jeg halve måneden. Men jeg tror at jeg vil forsøke å redusere 7-keto først når den tiden kommer. Ser ikke bort fra at søvnproblemene også kan ha noe med alle disse hormonene å gjøre.

Jeg har jo hatt merkbar framgang de siste tre ukene. Merker at jeg generelt fungerer på et høyere nivå. Hodet er ganske bra, feks. Kan også delta på mer uten å gru meg på forhånd.

Rufus

PS: Har dere stilt klokkene deres eller kommer dere ekstra tidlig på jobb i morgen?